keskiviikko 27. kesäkuuta 2018

Osa 142 Ensitreffit kukkaloistossa

20.6.2018. Caitlin Jäykkä (julistettu kuolleeksi), kadoksissa 9 kuukautta, 4 päivää.

On keskiviikon iltapäivä ja Xara'sin Nicola on pyytänyt Pinkissimo-yhtyeen päästarat Aman ja Even kotiinsa käymään.

Dick: Moi! Annoin nyt kyydin näille pinkkipäille, koska ajattelin ottaa systerini täältä kyytiin.
Nicola: No hei vaan kaikki! Mildred ei kyllä ole täällä...
Eve: Kato Nicola, mä puin heti Hello Kitty-kuteet ku sä kerroit mist on kyse!
Nicola: Hienoa, Eve! Tuo asu sopii tilaisuuteen, josta puhelimessa kerroin.

Ama ei kiinnitä keneenkään huoneessa olijaan huomiota, kälättää vaan uuteen kännykkäänsä.

Ama: Ja sit kelaa; ne muijat veti hirveet pultit ku ne näki mut! Ne meinas eka kaatuu kateudest! Ja sit se Jenni tai Jenny vai mikä onkaan, ni se alko heittään ihan törkeetä läppää! Uhkas vetää turpaan tai jotain ja mä sanoin, et mä oon kuulkaa sen luokan julkkis, et arvaa vaan onks mul tuhat henkivartijaa! Vittu ne muijat meni ihan kalpeiks!

Dick: No minne ihmeeseen se Mildred on kadonnu?! Ei se ollu himassaan eikä se vastaa luuriin! Siks mä ajattelin, et se olis sun luona. Olivia venaa autos, mun on pakko lähtee.
Nicola: Odota nyt hetki, Dick. Minulla on sinullekin asiaa. Mildred ei ole tullut töihin koko viikolla, enkä ole saanut häntä kiinni. Eve, ota vaan siitä kahvia ja mitä mielesi tekee.
Eve: Juu kiitti.
Ama: Ni et usko ikinä mitä se jätkä tuli sanoon?! Se tsiigas mua eka pääst varpaisiin. Sit se kysy:"Ootsä se poliitikko?"!!!! Siis haloo! Mitä vittuu?! What the fuck? "Näytänks mä muka joltain ministeriltä?" Mä olin ihan et:"Drop dead muthaphukkin' idiot!"

Nicolaa alkaa ärsyttää Aman käytös.

Nicola: Ama hei...
Ama: No se vaan jatko ja jatko ja mun oli pakko sanoo sille, et:"Hei, kumpi meist täs on se stara? Sä vai mä?" Eikä se tajunu siltikään ja se vaan hoki siit hiusten värist ja mun oli pakko sanoo sille, ettei vittu sil oo mitään tekemist julkisuuden kaa, onks letti minkä värinen!!!
Nicola: Ama, kuulehan nyt...
Ama: Venaa. Nicola, EI NYT! Ja sit mä viel lisäsin, et koska mä oon räppäri ja monen teinin idoli, ni kantsiihan mun pitää tällanen letti. Ja et meidän bändi on nimetty sen mukaan, et meil on kaikki pinkkii, vittu letit ja kaikki!

Eve: Vaik se lehdistötilaisuus on vast elokuus, ni mä aloin heti haaliin kaikkee Hello Kitty-tyylisii juttui sinne!
Nicola: Hienoa, Evelia! Nyt Ama se puhelin helvettiin niin kuin olisi jo!
Ama: Come on, Nicola. Chillaa ny vähä! Mul on kato tosi tärkeet bileet tänään, eiks oo upee mekko?! Ja mun täytyy soitella mun frendeille, jotka lähtee sinne bailuihin messiin.

Nicola ja Eve jatkavat keskustelua tärkeästä lehdistötilaisuudesta, mutta Ama päättää räpeltää kännykkäänsä.

Ama: Kellehän mun viel piti soittaa..? Ai nii, Mariannelle! Se lähtee salettii dokaan messiin!

Nicola: No niin, se on sitten näillä puheilla selvä juttu!
Eve: Juu, tosi jännää! Tuleekohan sinne paljo toimittajii?
Nicola: Varmasti! Ja koska Hello Kitty sponsoroi tilaisuutta, Pinkissimo saa ensimmäistä kertaa kansainvälistä julkisuutta!
Ama: Hmm.. Oiskohan noi puhunu jostain oleellisest..?

Ama ja Eve lähtevät omille teilleen; Eve harjoittelemaan uutta Pinkissimon kappaletta kotiin ja Ama bilettämään. Dick on käynyt autolla kertomassa avovaimolleen Olivialle, että käväisee vielä Nicolan luona pikaisesti. Francine saapuu Nicolalle juuri silloin.

Francine: Siis eikö Mildredistä ole kuulunut vieläkään? Minä luulin, että hän on sairaana ja on ilmoittanut sinulle!
Nicola: No eipä ole ilmoittanut. Eikä vastaa puhelimeen.
Dick: Eikä se oo himassa! Siel oli ihan pimeetä ku mä kurkin ikkunoista!

Francine: Toivottavasti hänelle ei ole sattunut mitään! Nykyään on kaiken moisia raiskaajia liikkeellä.
Nicola: Kuten on ollut aina ennenkin. Ei nyt mietitä mitään kamaluuksia!
Dick: Mä en voi olla miettimättä! Jos mä en saa sitä huomen kii, mä ilmotan poliisille!

22.6.2018. Caitlin Jäykkä (julistettu kuolleeksi), kadoksissa 9 kuukautta, 6 päivää.

On juhannusaatto. Jäykän veljekset Joakim ja Jaakko ovat lähteneet ulos ryyppäämään, vaikka ilma on kolea ja tuuli yltää välillä myrskylukemiin. Sadekuurojakin tulee ajoittain. Lisäksi veljekset ovat valinneet ryyppäyspaikaksi läheisen rakennustyömaan, jonne kohoaa lähitulevaisuudessa uusia paremman väen kerrostaloja.

Jaakko: No anna nyt sitä konjamiinia!
Joakim: Kyllä meillä on aihettakin ryypätä, vaimojemme takia!

Jaakko: Minulla ei enää emäntää ole... Caitlin on julistettu kuolleeksi. Ei ole meikäläisellä enää mitään halua elää.
Joakim: Ymmärrän. Mutta vielä pahemmin hommat on meikäläisellä.

Jaakko: Anna nyt sitä viinaa! Edellinen puteli juotiin jo! Ja mitä meinasit sillä, että asiasi ovat pahemmin kuin meikäläisellä?
Joakim: Odota nyt kun otan huikkaa ensin.

Joakim: Minun emäntäni on narkkari! Et usko miten noloa se on meikäläiselle. Ellu vaan rullaa sillä typerällä pyörätuolillaan hakemaan muka lääkettä joka aamu. Huumetta se on, sanon minä!
Jaakko: Nyt se viinaflinda tähän käteen! Mitä noloa siinä on, jos Elaine yrittää parantua riippuvuudestaan? Sehän on upea homma!

Joakim: Vai että upea?! Häpeän Ellua kuollakseni! Kun hän kerran veti liikaa sitä kamaa, olisi sitten vetänyt kunnolla ja kuollut pois! Ei tarvisi meikäläisen hävetä narkkariakkaa! Sinun emäntäsi sentään on siepattu ja murhattu, sen kehtaisi uteliaille ihmisille sanoakkin. Muttei sitä, että akka on nisti!
Jaakko: Mitä vittua sanoit broidi?!

Jaakko käy veljensä rinnuksiin kiinni ja alkaa kuristamaan tätä.

Jaakko: Mitä helvettiä sinä kehtaat suustasi päästää?! Vaihtaisin triljoona kertaa mieluummin Caitlinin narkkariksi kuin kuolleeksi!!! Narkkari voi toipua, kuollut ei! Vittu mikä broidi meikäläisellä!
Joakim: Rauhotu nyt!

Jaakko: Nyt kuule broidi saat kunnolla turpaan! Et todellakaan ansaitse Ellua, etkä ketään muutakaan!
Joakim: Jaakko, lopeta!

27.6.2018. Caitlin Jäykkä (julistettu kuolleeksi), kadoksissa 9 kuukautta, 11 päivää.

Shania on sopinut Noelin kanssa ensitreffeistä paikallisessa kasvitieteellisessä puutarhassa. He tapaavat toisensa ja molemmat ovat hieman ujoina.

Shania: No moi... Sinähän olet pukeutunut hienosti.
Noel: Moi. Niin säkin. Tai siis kauniisti.

Shania: Tosi erikoinen puu heti tässä edustalla...
Noel: Joo...

Dollywoodin kukkatalon Beatrix huomaa ujon parin seisoskelevan ovella.

Beatrix: Hei! Te siellä, tulkaa peremmälle!

Beatrix: Oletteko tulossa ihastelemaan kasvejamme? Meillä on useita erikoisia lajeja täällä. Lisäksi yläterassilla on idyllinen kahvila, jossa voi viettää aikaa ihan rauhassa. Kahvilaan otetaan vaan yksi tai yhdet asiakkaat kerrallaan.
Noel: Juu, me tullaan. Mitä tää maksaa?
Beatrix: Oi ei mitään, emme peri sisäänpääsymaksua.

Shania ja Noel eivät juurikaan keksi puhumista keskenään. Shania on huojentunut siitä, että voi vaan ihastella ääneen kutakin kasvia.

Shania: Oi miten erikoisia nuokin. Jätti-pelarkoni.
Noel: Joo.

Shania: Aivan ihanan värinen tuo surffaaja-kukka!
Noel: Niin on.

Shania: Katso, millainen tämä krysantemia on!
Noel: Hieno on.

Shania: Jännä tuokin harsokas.. Minne sitten mennään?
Noel: Tonne aurinkoon päin vaikka.

Molemmat yrittävät rentoutua, mutta jostain syystä se on vaikeata.

Shania: Katso, tämän kasvin kukat ovat syötäviä!
Noel: Lukeeks siinä sillee?

Shania: Lukee! Uskaltaisinko maistaa yhtä..?

Noel: No maista ihmees! Mua taas kiinnostaa nää ihmekasvit täs. Tän isomman kukat on sellasii karheita. Ja tän nimi on kanankoipi! Mistähän syystä?

Noel jää vielä ihmettelemään kanankoipea, kun Shania jo menee katsomaan seuraavaa kasvia. Hän saa tylyn vastaanoton naiselta, joka istuu viereisellä tuolilla.

"Hei, mees nyt auringon tieltä pois, mä tarviin rusketusta!"
Shania: Oh, anteeksi...

Shania nimeää auringonpalvojan mielessään Rusketushulluksi ja siirtyy muualle. Hän pitää silti Noelin näköpiirissään.

Shania: Oi miten kaunis tuulikello! Ja niin on tuo kukkakin! Mikä sen nimi on?
Kukkatalon asiakas: Ei aavistustakaan! Mutta kaunis on.

Kukkatalon asiakas: Hei, tässä se lukee: Palolatva.

Noel tulee hakemaan seuralaistaan mukaansa.

Shania: Saitko tarpeeksesi kanankoivesta?
Noel: Juu. Nää kukat täs on jotenki sun tyylisii.
Shania: Oi, mistä arvasit, että pidän juuri tuollaisista sädelatvaisista kukista?!

Shania: Törmäsin todella töykeään naiseen, joka komensi minut pois auringon tieltä.
Noel: Ai niin vai? Mä voin käydä vähä jutteleen sille, et miten ihmisille puhutaan.
Shania: Oih, kiitos. Ei tarvitse.
Noel: Hei, tää tausta on aika magee, mä otan susta luurilla kuvan.
Shania: Okei..

Shania tuntee, miten tunnelma alkaa hiljalleen rentoutua, kun hän poseeraa Noelille elementissään.

Jonkin ajan kuluttua ensitreffiläiset ovat kierrelleet tarpeeksi.

Shania: Oih, ihan jalkoihin sattuu! Mutta todella ihanan paikan keksit ensitreffeille.
Noel: Eei tarvi kiitellä... Mut nyt se yläterassi ois vapaa. Mennäänkö vielä kahville?
Shania: No ehdottomasti!

Shania ja Noel kapuavat yläterassille, joka tosiaan vaikuttaa kovin idylliseltä kahvittelupaikalta.

Noel: Sori jos tää ei oo menny ihan putkeen, mä vaan halusin, et nää ekat treffit olis täydelliset. Mua jännitti ihan hemmetisti tavata sut.

Shania: Oi älä pyytele anteeksi mitään! Minuakin jännitti ihan kamalasti. Siitä on kuitenkin jo aikaa, kun näimme siellä Williamseilla. Minä olen todella nauttinut näistä treffeistä!

Noel näyttää helpottuneelta, kun kuulee seuralaisensa olevan tyytyväinen päivään. Beatrix tulee ottamaan parilta tilauksen.

Beatrix: Ja mitähän teille tulisi?
Noel: Me otetaan molemmat limut, öö... vaikka pepsit. Ja sit mulle päivän cookie ja kauniille neidolle tossa kuulemma mansikkaleivos.

Pari katselee huvittuneina, kun Beatrix ei heti pääse tuomaan pöytään tilattuja leivonnaisia ja virvokkeita, vaan on selvästi huolissaan Rusketushullusta.

Beatrix: Anteeksi rouva! Te siinä tuolissa!

Beatrix: Haluan vain varmistaa, että olettehan huolehtineet riittävästä suojakertoimesta?
Rusketushullu: Ei täällä tarvi mitään voiteita kun aina joku tulee auringon eteen!
Beatrix: Voi täällä toki nauttia auringostakin, mutta ei tämä puutarha kyllä mikään ranta ole!

Rusketushullu ei välitä kuin auringosta, joten Beatrix saa pian tuotua Noelille ja Shanialle heidän tilaamansa herkut.

Beatrix: Tässä kaksi pepsiä ja leivonnaiset. Olkaapa hyvät ja nauttikaa!
Noel: Juu kiitti!
Shania: Kiitos paljon.

Beatrix: Jos tarvitsette jotakin, vilkuttakaa vaan minulle tuonne alas!
Shania: Niin teemme. Mutta tuskin me tilaamme enempää. Kiitos!

Pari nautiskelee yläterassilla, mutta Shania ei malta olla pyörittämättä päätään joka suuntaan. Hän huomaa jatkuvasti jotakin kiinnostavaa.

Shania: Katso tuonne sivutasanteelle! Näetkö tuon vaalean naisen?

Noel: Juu mitä siitä?
Shania: Tuo oikean puoleinen, vaaleampi. Hän on yksi sen hullun sarjamurhaaja-eksäni uhreista. Siis joka säilyi elossa, mutta hänen kätensä silvottiin pahasti kun hän yritti puolustautua.
Noel: No huh huh! En mä kyl nää sen käsis mitään.

Shania: Katso nyt, kun hän katselee tuota kukkaa. Nyt hänen kätensä näkyvät! En muista naisen nimeä, joku Hannele tai Hanna-Leena.
Noel: Juu kyl mä nään nyt. Mut ei viiti tuijottaa jos se huomaa.

Seuraavaksi Shania näkee alhaalla jotakin kiinnostavaa.

Shania: Voi ei, se Rusketushullu pyllistelee tuolla! Miten noloa!
Noel: No, antaa sen ottaa rusketusta vähä peppuunki... Istu nyt alas.

Shania malttaa istuutua hetkeksi.

Shania: Todella ihana ilma tänään ja herkullinen tämä leivos.
Noel: Juu! Ja tosi kivat nää ekat treffit.

Sitten Shania nousee jälleen seisomaan ja kurkistelee alas lampun takaa.

Shania: Voi ei, tuolla on eräs tuttavani! Ja hänellä näyttää olevan seuralainen mukanaan! Menen selvittämään asian välittömästi!

Kyseinen tuttava sattuu olemaan Aidan avovaimo Milla Metso, joka on jonkun naisen kanssa kukkatalossa.

Shania suorastaan ryntää alas terassilta Noel perässään. Shania juoksee tuohtuneena Millan ja tämän seuralaisen luo.

Shania: Mitäs peliä täällä pelataan?!
Milla: Ai moi, Shania.
Shania: Miten sinä kehtaat tehdä näin Aidalle?! Hän on rakas ystäväni ja täällä sinä petät häntä tuon naikkosesi kanssa!
Noel: Shania, lopeta...

Milla: Kuulehan nyt. Tämä "naikkonen" tässä sattuu olemaan isosiskoni Minerva!
Minerva: Niin, hei vaan sinullekin, kuka hullu lienetkään.

Shania haluaisi vajota maan alle.

Shania: Öh... Ai sisko.. No kun minä oletin että... Oi anteeksi kamalasti!

Milla: Saat tämän kerran anteeksi, koska olet avovaimolleni niin tärkeä. Mutta otahan ensin asioista selvää, ennen kuin alat syytellä!
Minerva: Minä en anna anteeksi, en edes tunne sinua.
Shania: Oi mutta kun minä olen niin kamalan, kamalan pahoillani...
Noel: Mähän sanoin Shania, et anna olla!

Shania: Minua nolottaa ihan hirveän paljon. Oi antakaa molemmat anteeksi!
Minerva: Ihan sama minulle.
Milla: En kerro tästä Aidalle mitään, jos lupaat ensi kerralla hillitä itsesi.
Shania: Minä lupaan...
Noel: No niin, mennään ny jo... Sori vielä leidit.

Shaniaa hävettää ihan älyttömästi, että hän riehui sillä tavalla Noelin nähden. Noel huomaa seuralaisensa ahdistuneisuuden ja pyytää tätä istuutumaan penkille kanssaan.

Noel: Unoha nyt toi äskeinen, mä vaan vähä yllätyin, et susta tuli esiin tollanen puoli.

Shania: Oi en minä yleensä käyttäydy tuolla tavoin! Minut vaan on petetty liian usein. Sen takia olen ylisuojelevainen ystävieni suhteen...
Noel: No, mut sehän on tavallaan hyvä ominaisuus, et puolustaa omiaan.

Shania: Et kai nyt pelästynyt tuota äskeistä purkaustani, etkä halua nähdä minua enää...?
Noel: Katsoppa tohon selkäs taakse. Eiks oo aika kivoja kukkii?
Shania: No on tosiaankin, mutta...

Noel halusi Shanian kääntyvän itseensä päin ainoastaan, että voisi suudella tätä! Shania hieman säikähtää ensin, mutta suutelee sitten miestä takaisin.

Shania tulkitsee suudelman siten, että Noel todellakin haluaa nähdä hänet vielä! Parin pusuttelu ei jää asiakkailta ja Beatrixilta huomaamatta.

Ainoastaan Rusketushullu ei ole kiinnostunut mistään suukoista tai muustakaan. Kunhan hän vaan saa upean rusketuksen!


to be continued....

Tarinassa mukana:  Kuvat Nicolalta by Xara
Xaran Nicola, Francine, Dick, Ama ja Eve (minun Eveni sijaisnäyttelijä)
Avan Joakim vierailulla
Ninnin parveke + Fashionistas 74 Rosey Romper (original), vintage TNT, Teresa, Fashionistas-hybridi, Lara-kasvoinen Model Muse ym

3 kommenttia:

  1. Olipas kiva treffipaikka ja nätti kahvila,tuollaisia saisi olla muuallakin,toivottavasti Shanialla on nyt parempi tuuri Noelin suhteen kuin edellisten sulhasen kanssa,ihanat lavastukset

    VastaaPoista
  2. Hehee, meinasin kuolla kun nuo Aman jutut puhelimessa oli niin huikeita! Muutenkin tosi kiinnostavat tapahtumat, mitähän ihmettä se Mildred touhuaa?! Dick ja Liv on muuttaneet yhteen, aikookohan ne pitää tuparit. :D

    Kauhean vaivaannuttavat oli nuo treffit, ja Shania antoi itsestään kyllä hieman sekopäisen vaikutelman. :D X.

    VastaaPoista
  3. Ihana kaivinkone! En kyllä tiennyt, että Joakim on noin saatanasta. Ottaa kai Ellu siitä eron? Aman vartalomuutos oli myös huikea.

    Louhi

    VastaaPoista