perjantai 1. toukokuuta 2015

Osa 52 Älä mene Moilanen! (Alkuperäinen julkaisupäivä 11.10.2013)

On kulunut tasan vuosi siitä, kun Shanian synttäreitä juhlittiin Club Diskoteekissa. Ilta päättyi kauhun hetkiin, kun tuntematon nainen murhasi Pirkko Parrusen. On jälleen 26.9 ja Shania täyttää 22.

Seurue on käynyt syömässä hienossa ravintolassa. Shania, Nichelle, Shanian poikaystävä Max, Shanian sisarukset Sinead ja Junior sekä Juniorin tyttöystävä McKenna ovat jo valmiita menemään kotiin, mutta Aida ja Caitlin haluavat poiketa kantakuppilassaan.

Aida: Täällä me aina Caitlinin kanssa käydään, nyt mennään koko porukka!
Nichelle: No tämän kerran, kun on Shanian synttärit. Ai tässä muuten se kortti, joka jäi laukun pohjalle.

Seurue astuu Pub Ööli&Aalin ovesta sisään, jolloin McKenna osoittaa baarin takahuonetta ihmeissään.

McKenna: Hei kattokaa, eiks meidän faijat oo tuolla?!

McKenna on oikeassa. Baarin perällä olevassa kabinetissa on meneillään herrasmiesten pokeriturnaus. Paikalla ovat herra Aurinkoinen, Jonathan Simmons, Charles Cody, Pierre Lemieux, Maximilian Hapsburg, herra Johnson, Nicholas Marley, Cameron von Obscura, Jorma Takala ja pääetsivä Cole Bekowsky.

Charles: Kas kummaa, mitäs se meidän neiti täällä tekee?
Nichelle: No juuri olin kysymässä samaa sinulta!
Charles: Täällä meillä on herrojen pokeri-ilta!

Jonathan: Ette kai te nyt tällaiseen paikkaan tulleet syntymäpäivääsi viettämään?
Aurinkoinen: Ei paikassa sinänsä mitään vikaa, mutta ei tämä nyt ehkä nuorille naisille ole paras paikka.
Shania: Tultiin tänne, kun Aida ja Caitlin ihan välttämättä halusivat.
Jonathan: Pitihän se arvata. Kunhan nyt vähän katsot sen siskopuolesi perään, ettei juo kun taas on pieniin päin.

Myös McKenna käy juttelemassa isälleen Jorma Takalalle.

Jorma: Jessus sentään tyttö, tällaisessa paikassa ja vielä tähän aikaan! Aamulla on aikainen herätys!
McKenna: Joojoo faija...

Shania, Caitlin ja Aida menevät baaritiskille ja muut etsivät pöydän.

Max: Mihin se Shania nyt meni...
Nichelle: Ai tuo pelottava ukko on sinun isäsi!
McKenna: Valitettavasti... Olen kyllä tottunut tiukkaan kuriin, koko perheellä on armeijatausta.

Baarimikko tuntee hyvin Aidan ja Caitlinin.

Baarimikko: Jaahas, teille tulee varmaan tavalliset? Ja seurassa oleva neiti voisi näyttää paperit!
Shania: Ähh... Enhän minä edes itse aio juoda...

Shania lähtee hakemaan passiaan Nichellen laukusta.

Aida: Oletko nyt ihan varma, että kannattaa ottaa kun olet tuossa tilassa?
Caitlin: Kyl meitsi ny voi yhen ottaa!

Tytöt hätkähtävät, kun paikallinen juoppo tarttuu Aidaa olkapäästä.

Juoppo: Anteeks, jos mä häiritsen!
Aida: Öööh, tuota...
Juoppo: Mä en oo aina juonu! Anteeks jos mä häiritsen!

Shania palaa passin kanssa.

Shania: Kuka tuo äijä oli?
Aida: Ei mitään hajua, mutta ainakaan se ei ole aina juonut...

Shania: No niin, tässä nämä. Täytän tänään 22, riittääkö?

Aida jää baaritiskille silmäilemään miehiä ja kuuntelee kun vanha juoppoakka hokee itsekseen:

Perkele, kaaaikki meni!

Aidan kanssa keskustellut juoppo menee seuraavaksi häiritsemään Sineadia.

Juoppo: Anteeks, jos mä häiritsen! Mä en oo aina juonu!
Sinead: No hyvä sulle...

Shania vie Maxille ja Sineadille juomat ja seurue kuuntelee läheisen pöydän keskustelua.

Juoppo 1: Tiesiksä et Makkonen on kuollu.
Juoppo 2: Ai onkse KUALLU?
Juoppo 1: Joo.
Juoppo 2: Siis onkse KUALLU?
Sinead: Ei hyvää päivää noita juttuja... Miksi tänne piti tulla? Junior ja McKennakin jo häipyivät, kun ei tuota kestä kuunnella.

Juoppo 2: Ai se on kuallu... Mitä ehkäsyä sä käytät?
Juoppo 1: Muminaa
Juoppo 2: Eiku mitä ehkäsyä sä käytät? Kondomia vai pilleritä?
Juoppo 1: En mä mitään ehkäsyä käytä, vaan neekerit käyttää kondomia!

Seuraavaksi pöytään saapuu paikallinen Innanen.

Innanen: Iltaa nuoriso! Olisiko paria röökiä heittää?
Nichelle: Pahoittelen, muttei meistä kukaan polta...
Innanen: No se on fiksua! Hyvää illanjatkoa sitten nuorisolle!

Nichelle: Tuo partajetsu sitten jaksaa näissä baareissa klenkkailla.
Innanen: Iltaa nuoriso...

Shania: Voi ei, Tuija ja Reiska tulee! Ja tietysti umpijurrissa jo valmiiksi...
Reiska: Mitäs böönat? Maistuuks bisse, kiähkiäh!
Tuija: Iih, meitsi on niin tuiteris!

Max: Minun on nyt lähdettävä, onnea vielä rakkaani!
Shania: Oi, nytkö jo! Onpa harmi! No nähdään sitten huomenna!
Sinead: Hei vaan sitten.

Baarin kantaniljake ja karaokeisäntä Pasanen kiertelee baarin pöydissä iskemässä naisia.

Pasanen: Mitäs Tatjana on suunnitellut loppuillaksi?
Tatjana: No en ainakaa mitää sun kaa.

Pasanen juontaa karaoken alkavaksi.

Pasanen: Nyt alkaa illan karaoke. Minäpä korkkaan sen laulamalla Rauli Baddingin Fiilaten ja höyläten, nyt kaikki tanssimaan!

Karaokeisännän hoilatessa Shania ja Nichelle istuvat baaritiskillä, kun heidän seuraansa liittyy jälleen erikoinen herrasmies.

Juoppo: Mä olen erikoistunut synnintuntoon! Mulle voi kuka vaan tulla sanomaan: mä olen tehnyt syntiä. Ja mä sanon sille: se mitä sä luulet synniks, EI OLE!
Nichelle: Ahaa...
Juoppo: Mä ymmärrän sua oikein hyvin, mä olen psykiatrin veli!
Pasanen: FIIILATEEN JA HÖYLÄTEEN RAKASTAN MÄÄ VAAN!
 
Seuraavaksi Tuija ja Reiska esittävät nuotin vierestä dueton "Tahdon olla sulle hyvin hellä".

Aida ja Caitlin juttelevat pöydässä.

Caitlin: Ei hitto meitsii nolottaa ku mutsi tuol hoilaa.
Aida: Hmm... Minäpä taidan mennä seuraavaksi laulamaan, niin eivät voi ainakaan jatkaa...

Shania ja Nichelle kauhistelevat baaritiskillä notkuvia prostituoituja.

Tatjana: Hittooks te siin kyyläätte!
Nichelle: Onpas avoimesti kevytkenkäinen nainen tuo venäläinen... 
 
Koska ollaan paikallisessa räkälässä, myös tuulipukukansaa ilmestyy paikalle.

Pirkko: Otetaankos Riitta yhet kaliat!
Juoppo nainen: Shorii, sheuraava, sheuraava!
Riitta: Anteeksi mikä seuraava?

Tuulipukupirkotkin löytävät pöytäänsä ja Aida saa miehet haukkomaan henkeään karaokessa.

Aida: Iiit's liikee raaaaaiinn on your wedding day...
Pasanen: Onkos kaunottarella suunnitelmia loppuillaksi?

Innanen saapuu kierroksellaan uudestaan seurueen pöytään.

Innanen: Iltaa nuoriso! Olisko teillä paria röökiä heittää?
Shania: Tuota, ei me polteta vieläkään...
Innanen: Aijaa, no sehän on fiksua! Illanjatkoja teille!

Innanen onnistuu viimein saavuttamaan aikeensa ja menee tupakalle terassille. Siellä Tatjana on iskenyt seuraavan asiakkaansa.

Tupakkaterassille saapuu myös Tuija ja Reiska jotka ovat alkaneet riitelemään.

Reiska: Saakelin haaska!
Tuija: Mä haluun mun omaan kotiin! Omaan kotiin!

Pariskunnan riidellessä herrasmiesten pokeripöydässä juttu luistaa. Osa miehistä on kavereita keskenään, mutta osa ei tunne toisiaan. He ovat eksyneet yhteiseen pelipöytään viidakkorummun suosiollisella avustuksella.

Herra Aurinkoinen: Näin tohtorina ja pastorina tunnen teidät useimmat.
Nicholas Marley: Minun tyttäreni Elainen vihit viime marraskuussa.
Jonathan Simmons: Ja minun ensimmäisen lapsenlapseni kastoit toukokuussa!
Charles Cody: Niin ja minun tyttäreni Nichellen hoidit kuntoon Alpeilla sairaalassa kun he olivat kolaroineet Jonathanin tyttären kanssa.

Herra Johnson: Hoho, onko kyse nyt siitä syrjähyppysi hedelmästä Caitlinista?
Jonathan Simmons: Ei vaan kuopuksestani Shaniasta. Se syrjähypyn hedelmä on hän,, joka sai ensimmäisen lapsenlapseni.
Charles Cody: Näitä viittä herraa tässä en tunne, keitäs te olette?
Pierre Lemieux: Omistan Alpeilla laskettelukeskus Ski Barbien, autovuokraamo Barbie Rentin sekä hotellin nimeltä Hélpòtüs.
Maximillan: Pierre se aina prameilee omaisuudellaan, on minullakin mammonaa, omistan puolet Monte Carlosta ja suvussani on Hapsburgeja.
Jorma Takala: Minä olen oikealla työllä rahani ansainnut!

Jonathan Simmons: Vaimoni Jacqueline kertoikin teistä, Maximillian lahjoitti huomattavan summan rahaa Pierren järjestämässä hyväntekeväisyysgaalassa.
Herra Johnson: Hoho, minäkin olin emäntäni kanssa siellä gaalassa, vaimoväki juorusi että Pierre ja Maximillian kinastelivat siellä jostakin naisesta. Hehehe. Olen muuten riskisijoittaja.
Pierre: Kinastelumme kohde oli eräs upea japanilaissyntyinen neito!
Maximillian: Aida, niin... Hän taitaa olla joka miehen unelma.
Cameron von Obscura: Kieltämättä Aida on hehkeä, hän on mallitoimisto Dramaattisen listoilla. Siis siellä missä olen vaimoni Hannahin kanssa valokuvaajana.

Charles Cody: Olet siis Dramaattisella kuvaajana Cameron? Siellä se minunkin tyttäreni Nichelle on mallina.
Jonathan Simmons: Kuten minunkin kuopukseni Shania.
Nicholas Marley: Ja myös minun vanhempi tyttäreni Elaine. Kyllä maailma sitten on pieni!
Pierre Lemieux: Milläs alalla te olette Jonathan, Charles ja Nicholas? Kuulin jo, että Jorma työskentelee puolustusvoimissa ja herra Bekowsky on poliisi.
Cole Bekowsky: Itse asiassa olen rikosetsivä ja johdan osastoamme.
Jonathan Simmons: Charles on ammattimuusikko, Nicholas Avantguardsilla ohjelmistopäällikkönä ja minä itse olen Avantguardsin toimitusjohtaja.

Herrasmiesten jutustelu keskeytyy yllättäen, kun Tuija ja Reiska ryntäävät riidellen kabinetin ovesta.

Reiska: Saakelin haaska irti mun hihasta!
Tuija: Mutku Reiska!

Laukaus.

Laukauksen seurauksena Reiska tuupertuu maahan.

Jonathan: Kaikki maahan! Heti!
Tuija: ÄLÄ MENE MOILANEN!
  
To be continued...

Tarinassa mukana:
Avasundin baari ja asiakkaat, Ninnin juopot

Tarinan hahmot perustuvat todellisiin henkilöihin ja kaikki denaismit ovat todellisuudessa kuultuja. Denaismit ovat humalaisten "viisauksia".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti