keskiviikko 12. syyskuuta 2018

Osa 147 Have some Faith

Prologi
Koska syksy on taas saapunut Dollywoodiin, palataan hetkeksi takaisin helteiseen kesään. Kuten jakson nimestä voi päätellä, kurkistetaan ensin, mitä Shanian New Yorkin ystävä Faith Manning silloin puuhasi.

1. Faith

On heinäkuu. Shania ja Aida ovat juuri vierailleet New Yorkissa Faithin luona ja Shania on kertonut tälle manageristaan Nicolasta, sillä Faith halajaa laulajaksi. Kun Shania ja Aida ovat jatkaneet matkaansa Minnesotaan, on Faith pakannut laukkunsa ja lentänyt Suomeen. Faith on koelaulanut Nicolalle, joka ihastui nuoren naisen ääneen välittömästi. Nicola on ohjannut Faithin seuraavaksi imagosta vastaavan Francinen luo.

Francine: Otatko mansikoita, Faith?

Faith: Kyllä kiitos! Ne maistuvat niin kesältä. Ja kiitos vielä, että otit minut vastaan näin nopeasti.
Francine: No ilman muuta. Meidän täytyy hieman pohtia, millainen laulajan imagosi tulee olemaan.

Faith: Aah miten ihanan hedelmäinen tämä drinkki!

Francine: Meillä täällä Xara'silla on ollut nyt hieman vaikeaa. Nicolan assistentti Mildred on ollut kateissa kohta kuukauden.
Faith: Eikä! Ihanko totta? Toivottavasti hän löytyy pian. Ja toivottavasti myös Shanian sisko löytyy sieltä Minnesotasta, jossa he juuri nyt ovat.

Francine: Pakko vaan olla ajattelematta noita ystävien katoamisia. Ei töistä muuten tule mitään. Minä ajattelin, että sinä voisit olla ihan oma itsesi, kun laulat ja esiinnyt. Olet hyvin kaunis ja nuori, ei sinussa ole mitään muutettavaa. Olet.. luonnollinen.
Faith: Otan tuon kohteliaisuutena!
Francine: Otahan aurinkolasit vielä pois, jotta näen upeat, isot silmäsi.

Faith: Mitä ihmeellistä silmissäni muka on?
Francine: Juuri tuota tarkoitin! Olet täydellinen juuri tuollaisena. Äläkä vaan peitä upeita silmiäsi!
Faith: Hah, kiitos.

Mitäs muuta Faith Dollywoodissa puuhaili? Ehdottomasti hänen täytyi päästä Nuuksioon!

Faith: Tämä on aivan ihana paikka! Miksi kaikki valittavat, ettei Suomessa ole mitään nähtävää?!

Faith kiipeilee Nuuksiossa pitkään.

Faith: Lopuksi täytyy venytellä. Kyllä minä taidan muuttaa tänne Suomeen syksyllä. Täytyy vaan järjestää yliopistolla asiat kuntoon, jos saisin siirron Dollywoodin yliopistoon.

Faith on erittäin innoissaan Suomeen muutosta. Hän päättää, ettei kerro Shanialle asiasta mitään. Ilmestyy yhtäkkiä vaan hänen ovelleen! Faith löytää kivan keinun etsiessään erästä Nicolan suosittelemaa antiikkikauppaa eräänä iltapäivänä.

Faith: Hihii, Shania ei varmaan usko silmiään, kun soitan yhtäkkiä hänen ovikelloaan.

Faith: Hui, tässähän saa kunnon vauhdit!

Keinumisen jälkeen antiikkikauppa löytyykin ihan kulman takaa.

Faith: Oi mitä ihanuuksia! Minä haluan sitten kauniin kodin, ei mitään DOAS:in opiskelijakämppää!

Faith: Oi täällä on Arabiaa vaikka kuinka paljon!

Faith: Oh, tätä Frank Kaj:n keltaista kannua olen himoinnut pitkään! Missähän täällä on myyjä?

2. Francine

Francine on kutsunut heinäkuun lopussa kaksi ystäväänsä kyläilemään.

Francine: Tämä on aivan kamalaa! Mildred on ties missä ja tarvitsisimme nopeasti Nicolalle uuden assistentin.
Letitia: Hmm... Minulla saattaisi olla ratkaisu ongelmaan.

Serena: Millainen ratkaisu?

Letitia: Tunnen erään Reginan, joka on tehnyt sihteerin ja assarin töitä. Hän on nyt työtön.
Francine: Oi voitko antaa hänelle yhteystietomme kun tapaat hänet?
Letitia: Ilman muuta. Mietin vaan, että onkohan se Mildred häipynyt jonnekin vai onko joku kidnapannut hänet...?

3. Caroline

Heinäkuun lopussa Mildred Peters on ollut jo yli kuukauden kateissa. Hänen äitinsä Caroline ja veljensä Dick ovat tehneet katoamisilmoituksen, mutta poliisista vaan ei kuulu mitään. Koska Xara'sin Nicola on matkoilla, menee Francine leskirouva Petersin luo tiedustelemaan, onko Nicolan assistentista jotakin uutta tietoa.

Francine: Hyvää päivää taas, rouva Peters.
Caroline: Päivää, neiti Harris. Kutsu minua vaan Carolineksi.
Francine: Ja sinä minua Francineksi. Oi Caroline, olen niin kamalan turhautunut tästä.

Carolinen koira Hedwig ryntää iloisena Francinen luo.

Francine: Mikäs kulta se sinä olet?
Dick: Moi Francine, kiitti että tulit. Se on mutsin koira.
Francine: Ai hei Dick, sinäkin olet täällä.

Caroline: Tule pois sieltä, Hedwig!

Caroline: Me olemme Richardin kanssa tehneet kaikkemme, jotta tyttäreni löytyisi. Ja tuleva miniäni Olivia Simmons on ollut niin kultainen ja auttavainen!
Dick: Mitä me muuta voidaan tehä ku soittaa taas niille kytille?
Francine: No, pitäisikö poliisille soittaa? Ehkä heillä on kuitenkin jotakin uutta tietoa.

Caroline soittaa jälleen kerran Dollywoodin poliisille.

Caroline: Hyvää päivää, täällä Caroline Peters, Mildred Petersin äiti. Tyttärestäni ei ole vieläkään kuulunut mitään! Onko teillä jotakin uutta tietoa?

Caroline on selvästi tuohtunut.

Caroline: Ai ei mitään uutta? Teettekö te siellä lainkaan mitään tyttäreni löytymiseksi?! Jaha, vai ovat resurssit vähissä, koska kaikki aika menee Pasuunamurhaajan jahtaamiseen! Alkakaa välittömästi etsiä Mildrediä, tai teen teistä virallisen valituksen!

Hedwig-koira aistii emäntänsä tunnetilan ja yrittää lohduttaa tätä.

Dick: Ne ei siis tee mitään ku ne jahtaa vaan sitä yhtä ja samaa sarjamurhaajaa?!
Francine: Turhaan käyttävät kaikki resurssinsa mokomaan! Se hirviö on taatusti jo kaukana Suomesta! Mutta kyllä siskosi vielä löytyy, tunnen sen. Have some faith!
Caroline: Oih, minä haluan vaan Mildredin kotiin...

4. Shania ja Caitlin

Nyt siirrytään heinäkuusta elokuuhun. On sunnuntai-ilta 19.8 ja Caitlin on ollut kotona jo kaksi viikkoa. Hän tulee kyläilemään Shanian luo.

Caitlin: Hellureijaa systeri!
Shania: Mitä taivaan tähden sinulla on ylläsi?!

Caitlin: No nää meitsin kuteet on ihan törkeen rumii. Kato ku ei meitsin vanhat kledjut enää mahu päälle ku tätä läskii on kertyny.

Shania: Harmittaa, että sinulla olisi siellä Hollywoodissa kasa sopivia vaatteita, mutta ne oli pakko jättää sinne, että saimme sinut turvaan Jaakkimalta. Minä voin lähteä vaikka huomenna kanssasi shoppailemaan.

Tytöt istuutuvat alas olohuoneeseen.

Caitlin: Kiitti mut ei sun tartte lähtee. Aida lupas jo, et se lähtee meitsin kaa shoppaan jonnekki Isojen tyttöjen mestaan.
Shania: Aijaa... Olisinhan minäkin voinut lähteä.. No, ihan sama. Minä yritän jälleen kerran metsästää sitä matkalaukkua, joka lähetettiin rahtina San Diegosta perässämme. Haluan saada Amerikan matkalta ostamani nuket äkkiä!

Shania soittaa puhelun tuttuun paikkaan, josta vastaa aina sama nainen.

"Dollywoodin lentokenttä, matkatavaraosasto. Julia Urpilainen, kuinka voin palvella?"
Shania: No täällä on Shania Simmons jälleen. Kyselisin taas sen matkalaukkuni perään.
Julia: Ja kerrotko oliko kyse rahtina toimitetusta laukusta vai kadonneesta matkatavarasta.
Shania: No olen sanonut tämän jo sata kertaa! Rahtina toimitetusta! San Diegosta Dollywoodiin!
Julia: Hetkinen...

Julia: Öh, minä päivänä matkatavaranne lähti San Diegosta?
Shania: Mistä helvetistä minä tiedän! Itse lensin sieltä 5.8 ja laukkuni luvattiin toimittaa minulle jälkikäteen mitä pikimmiten!
Julia: Lensittekö Finnairilla?
Shania: No en! Lensin American Girl Airlinesilla, kuten aina!
Julia: Siinä tapauksessa laukku saattaa saapua Dollywoodiin vasta viikkojenkin kuluttua. Ainoastaan Finnairilla on nopea toimitus.
Shania: Voi haistakaa nyt.... VATTU! Näkemiin!

Shania: Siis täysin uskomatonta toimintaa! Entä jos en saa laukkuani koskaan?!
Caitlin: On toi kyl ihan perseest tollane.

Shania: Ai niin! Tulehan perässäni. Haluan näyttää sinulle jotakin.
Caitlin: Okei..

Shania: Huomaatkos seinällä jotakin tutun näköistä?
Caitlin: Siis häh?! Onks toi se lappu, jonka te teitte meitsistä?!

Shania: Kyllä vaan! Sinähän et ollut vielä nähnyt tätä. Outoa sinänsä, sillä levittelimme näitä ihan joka paikkaan.
Caitlin: Faija kerto, et se ainaski oli käyny repiin niit hittoon yks päivä.
Shania: Minä tuijotin tätä paperia ja vakuutin ääneen katsoessani kuvaasi, että tuon sinut kotiin. Elävänä.
Caitlin: Meitsi on ikusesti sulle hengen velkaa siit.
Shania: Etkä ole! Tärkeintä on, että olet nyt takaisin kotona ja se siitä! No, otanko tämän irti? Siis jos haluat sen muistoksi.
Caitlin: Joo! Meitsi pistää ton makkarin oven taa!

Caitlin tuijottaa lappua pitkän tovin.

Caitlin: Tosi hyvä foto meitsistä täs! Ja kiitti, et mä saan tän.
Shania: Saat kaiken mitä ikinä keksit pyytää, sisko-rakas.

Tytöt istuutuvat takaisin olohuoneeseen.

Caitlin: Meidän serkku kävi muuten eilen meillä ja pahotteli ku se ei päässy sinne meitsin tervetulokemuihin. Ni se kerto yhen jutskan. Arvaa kuka NYT on kateis?

Shania: Meillä riittää noita serkkuja ja siskoja ja muita, joten puhu ihmisistä nimillä, niin minäkin pysyn mukana!
Caitlin: Nii siis meidän Olivia-serkku kävi. Ja sen äijän Dickin systeri on ny kadonnu.
Shania: Joo minä kuulin, että Mildred on kadonnut. Siinä ei ole muuta positiivista kuin se, että meillä olisi ollut nyt elokuussa joku suuri Pinkissimon lehdistötilaisuus ja se on siirretty nyt, koska Mildred on kateissa.

Caitlin: Kelaa jos seki on siepattu ja vaik koomas? Sä voisit löytää sen Rajamaailmast!
Shania: Ja minähän en lähde kenenkään puolituttujen takia edes yrittämään moista! Täytyy vaan toivoa, että hän ilmaantuu itse jostakin. Katosiko hän muuten silloin jo, kun olimme sinua etsimässä Jenkeissä?
Caitlin: Ei ku paljo aiemmin! Joskus tyyliin ennen jussii tai jotain. Kuiteski kesäkuus jo.

5. Elaine

Nyt jätetään takaumat sikseen ja päästään kuluvaan kuuhun. Muistattehan vielä, miten viime keväänä esittelin teille venetsuelalaisen perheen, joka riiteli psykiatri Tessa Lindforsin vastaanotolla? Nyt tapaamme jälleen yhden heistä.
6.9 on torstai ja Elaine on tulossa kaupasta Danielin kanssa.

Elaine: Hitto ku se Joakim on niin saamaton äijä, ettei voi korjaa ees mun rullatuolin käsinojaa!
Daniel: Mitä sä sanoit faijasta?

Rikkoutuneen käsinojan vuoksi Elaine menettää hetkeksi tasapainonsa ja pudottaa kauppakassin kädestään. Tietysti suoraa Danielia päähän! Ohitse kävelevä herra pysähtyy heitä auttamaan.

Elaine: Vittu!
Daniel: Auts! Kato mutsi vähä mitä teet!
Javier: Hupsista! Minä nostan kassinne, kaunis rouva.

Mies poimii ruokakassin maasta ja ojentaa sen Elainelle takaisin.

Javier: Tässä, ole hyvä.
Elaine: Kiitti. Mä vaan sähelsin ku tää mun rullatuoli ei..

Elainelta jää lause kesken, kun hän katsoo miestä silmiin. Hän näkee mitä ystävällisimmät ja komeimmat kasvot.

Javier: Aiotteko kenties leipoa? Huomasin, että olit ostanut vehnäjauhoja, munia ja maitoa.

Elaine: Öh.. Kyl mä ajattelin leipoo...
Javier: Poikasi ja miehesi saavat varmasti nauttia suussa sulavista leivonnaisistasi tänään. Olen muuten Javier Villanueva.
Elaine: Öö.. Ja mä oon Elaine Jäykkä.

Elaine ei tajua, mikä häneen yhtäkkiä menee.

Elaine: Tai ei ku oikeestaan mä oon Elaine Marley. Me ollaan just eroomassa mun miehen kaa ja mä päätin alkaa käyttää jo tyttönimeeni.
Javier: Mikä sattuma! Minäkin erosin juuri vaimostani Renatasta. Meillä vaan on hieman vanhempi lapsi kuin sinun poikasi. Natalia täyttää pian kuusitoista vuotta.

Javier: Koska me tällä tavalla satuimme törmäämään ja molemmilla vieläpä on vakava suhde takanaan, niin eikö tätä voisi kutsua kohtaloksi?
Elaine: No ihan varmaan!
Javier: Eli eiköhän kohtalo yritä viestittää meille, että meidän pitäisi lähteä treffeille?
Elaine: Mä oon samaa mieltä!

Daniel: Mutsi! Ootteks te oikeesti eroomas faijan kaa?!

Elaine: Oi noita muksuja, ne haluu pitää vanhemmat ikuisesti kimpas.
Javier: Näin se on. Minunkin Nataliani kiukuttelee minkä ehtii eromme takia.
Elaine: Meidän täytyy nyt mennä himaan. Miten ne treffit hoidetaan?
Javier: Minä omistan ravintolan tuossa Allan Avenuella. Tule käymään vaikka kolmen päivän kuluttua siellä. Mutta muista; tule vasta kuuden jälkeen illalla.
Elaine: Okei, nähään sit sunnuntaina!

6. Mildred

12.9 Mildred rukoilee hiljaa mielessään, että pääsisi pian kotiin. Hän on Barbie Boulevardilla erään taloyhtiön lämmönjakohuoneeseen kahlittuna.

Mildred: Auttakaa!!! Kuuleeko kukaan??!! Nyt joku tulee, toivottavasti joku kuuli mun huudot!

Valitettavasti tulija on Mildredin sieppaaja.

Rodion: Turhaa uliset täällä senkin lutka! Aikasi on koittanut.

Mildred: Päästä mut pois! Mä oon ollu täällä jo kuukausia!
Rodion: Hahah! Minä toin muuten sinulle jotakin. Sinulla varmasti on kova jano?
Mildred: Anna äkkiä sitä vettä!

Rodion tiputtaa vesipullon tahalleen kauas Mildredistä.

Rodion: Hupsista! Miten se nyt noin lipsahti?
Mildred: Oo kiltti ja anna sitä vettä!
Rodion: Neiti on hyvä ja ottaa sitä itse!

Mildred yrittää saada vesipulloa lähemmäksi jalallaan, mutta yritys on turha.

Rodionilla on alkanut pahasti viirata päässään.

Rodion: Minä toin sinulle jotakin muutakin! Jostain syystä näytit oikealta blondilta kun sieppasin sinut, mutta oletkin tuollainen sekasikiö! Tässä on sinulle blondi peruukki lahjaksi. Ei ole mistään halvasta pilailupuodista vaan kallis ja oikeaa hiusta. Irroitan nyt kahleesi, niin voit riisuutua ja laittaa peruukin päähäsi.
Mildred: Voi ei...

Mildred riisuu alusvaatteensa ujosti ja laittaa peruukin päähänsä.

Rodion: Käy siihen muoville selällesi! Äläkä yhtään kainostele siellä, vaatteet pois! Ja asettele nyt helvetti se kallis peruukki kauniisti päähäsi! Nyt näytät vaan entistä rumemmalta!
Mildred: Okei...

Mildred laittaa blondin peruukin niin hyvin kuin ilman peiliä osaa ja menee pelosta täristen makaamaan kylmän muovin päälle. Hän tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Mildred: Ajatella, mä kuolen johki kellariin eikä mua löydetä täält aikoihin. Ja Pasuunamurhaaja pääsee taas ku koira veräjästä. Oi miks just mä?

Rodion on hieman ymmällään.

Rodion: Missä minun teurastusessuni on? Mikä ihmeen jouluesiliina minulla on ylläni?

Rodion astelee uhrinsa luo ja peittelee naisen tavalliseen tapaansa muoviin. Hän ottaa uskollisen veitsen käteensä. Jokin asetelmassa silti on pielessä.

Mildred: Oi please, älä tapa mua! Päästä mut meneen ja mä en kerro kellekkään! Mä vaikka tuon sulle oikeen blondin!
Rodion: Turpa kiinni huora! Mitä ihmettä, missä minun pasuunani on? Kuinka saatoin unohtaa sen?

Veitsi alkaa lähestyä Mildredin rintaa. Aina kun Rodion surmaa uhrinsa, näkee hän uhrin kasvojen tilalla äitinsä pirullisen naaman. Rodionhan joutui tappamaan äitinsä ollessaan hyvin nuori, sillä Saatananpalvontaan sekaantunut äiti yritti uhrata toisen Rodionin pikkusiskoista Saatanalle. Siitä lähtien Rodion on murhannut vaaleita naisia, jollainen äitinsäkin oli.
Mildred tuijottaa tappajaansa anovasti. Epätoivoisesti.

Yhtäkkiä se kaikki on Rodionille liikaa. Sen sijaan, että Mildred tuijottaisi häntä äitinsä julmilla silmillä, näkee Rodion itsensä Mildredin. Yhtäkkiä Mildredin kasvoilla alkaa vilahdella eri naisten kasvoja. Lukemattomia epätoivon ja lähestyvän kuoleman vääristämiä kasvoja. Ne kaikki ovat Rodionin aiempia uhreja.

Rodion: Mitääh...? Ei!

Rodion sekoaa täysin päästään.

Rodion: EI, EI, EI, EI!!! Mitä minä olen tehnyt?!

Rodionille valkenee yhtäkkiä, mikä hirviö hän onkaan. Mies lyyhistyy putkea vasten ja Mildred tajuaa tilaisuutensa tulleen.

Tietämättä lainkaan missä päin maailmaa on, kietoo Mildred yhden muoveista ympärilleen, viskaa yököttävän peruukin pois ja lähtee pakoon lämmönjakohuoneesta. Rodion jää voihkimaan henkisissä tuskissaan, eikä huomaa Mildredin karkaavan.

7. Shania ja Aida

Samana päivänä, kylläkin pari tuntia aiemmin, ovat Shania ja Aida olleet kirpputorikierroksella.

Shania: Aika laiha saalis, yksi Barbie.
Aida: No, minä en löytänyt yhtään mitään! Millan ja minun asunnosta puuttuu vielä vaikka mitä, joten toivoin löytäväni edes jotakin koriste-esineitä. Kaikki kyselevät tupareiden ajankohtaa, mutta minähän en niitä järjestä, ennen kuin KAIKKI on viimeisen päälle hienoa!
Shania: Kuulitko ovikellon? Kukahan sieltä tulee?
Aida: No minähän jätin autoni miltei naapurin ajotien eteen! Siitä tullaan nyt valittamaan.

Kyse ei ole Aidan autosta. Ovella seisoo tuiki tuntematon mies valtava matkalaukku mukanaan.

"Hyvää päivää, olen Aki Sire'n lentokentän matkatavaraosaston lähettipalvelusta. Oletteko te Shania Simmons?"
Shania: Ooh! Onko laukkuni viimein saapunut?! Johan sitä on yli kuukausi odotettukin! Olen Shania Simmons.
Aki: Laukkunne toimitettiin San Diegosta. Sitten tarvitsen vaan kuittauksen tähän paperiin.

Aki tuijottaa Shaniaa varsin pitkään ja esittää sitten yllättävän kysymyksen.

Aki: Olette poikkeuksellisen kaunis, Shania Simmons. Lähdettekö kanssani treffeille? Tai siis jos ette ole jo varattu...

Shania on kovin hämillään.

Shania: Öö... No, olen odottanut eräältä mieheltä treffikutsua yhtä kauan kuin tätä matkalaukkua, eikä miehestä ole kuulunut. Joten minäpä lähden! Ja sinuttele nyt ihmeessä!

Aki: Mahtavaa! Se on sitten sovittu. Tulen noutamaan sinua huomenna illalla. Käykö ravintola Rose de Porvari's?
Shania: En ole koskaan käynyt siellä, joten sopii vallan mainiosti!
Aki: Sopiiko, että tulen puoli seitsemän maissa?
Shania: Öö... Joo. Sopiihan se.
Aki: Selvä juttu, nähdään silloin! Ja hyvää päivän jatkoa neideille.
Shania: Joo hei vaan..

Aki lähtee ja Shania on ihan kiihdyksissä.

Shania: Aida, mitä ihmettä äsken tapahtui?! Suostuinko minä oikeasti treffeille sen miehen kanssa?!
Aida: Suostuit. Niin sitä pitää, olen sinusta erittäin ylpeä! Jos Isaac on niin nössö, ettei uskalla soittaa sinulle, niin turhaan jäät sellaista miestä odottamaan!

Shania avaa kauan odottamansa matkalaukun ja kiskoo sieltä muotinukkeja innoissaan.

Shania: Oi, en muistanut edes tätä eläinlääkäri-barbia!
Aida: Tälle Olivian vanhalle Ariel-nukelle täytyy vaan saada vaatteet päälle...

Shania: Oi, täällähän oli muutakin kuin nukkeja! Matkamuistotkin! Ostin tämän naamion tosin itselleni, mutta olohuoneessani ei enää ole pinkkiä. Ehkä tämä sopii sinun ja Millan uuteen kotiin?
Aida: Tiedät, että vihaan pinkkiä. Punainen on minun värini. Milla taas rakastaa lilaa. Valitettavasti hän pitää myös pinkistä...
Shania: Täällä on pienelle kummitytöllenikin ostama lelu. Oi että minulla on ikävä Sagaa! Ja tietysti Nichelleä. Saga on kasvanut varmaan hurjasti. Hän täyttää tässä kuussa jo vuoden!
Aida: Minullekin tuli kamala ikävä Nichelleä... Mitäpä jos soitetaan hänelle videopuhelu?! Paljonko kello on nyt Tokiossa?
Shania: Aikaero on vaan kuusi tuntia, eli siellä on vasta alkuilta. Voimme siis hyvin soittaa!

Shania hakee kannettavansa ja tytöt soittavat videopuhelun Nichellelle Tokioon.

Shania: Moi kulta!!! Me täällä Aidan kanssa ikävöimme sinua!
Aida: Moi Nichelle, näetkö minua?!
Nichelle: No moi! Kiva, että soititte. Sain juuri tytön nukkumaan. Aida, näen tissisi, en sen ylemmäs.
Shania: Et ikinä arvaa mitä äsken tein? Se odottamani matkalaukku saapui viimein ja sovin treffit sen lähettipojan kanssa huomiseksi!


Nichelle: Mitä? Ihan tosi? Eikö siitä siskosi poikaystävän veljestä sitten koskaan kuulunut? En nyt muista hänen nimeään. Tiedän vaan, että sukunimi on Williams koska Aaron on mallikollegamme.
Shania: Isaac hänen nimensä on. Olen odotellut treffikutsua yli kuukauden, unohdan nyt koko miehen.
Nichelle: Mitäs teille muuta kuuluu? Minä joudun varmaan vaihtamaan alaa. Täällä ihannoidaan sellaisia ihan lapsen näköisiä malleja, joten tällaiselle kohta kolmikymppiselle ei ole kysyntää.
Aida: Eikä!? No, ei ole minullakaan töitä paljoa ollut. Shanialla sen sijaan on ollut aika paljonkin.

Shania: No joo, mutta kaikkia kuivia katalogikuvauksia. Sanoit äsken, että Saga nukahti juuri. Emme siis saa nähdä häntä ruudussa nyt?
Nichelle: Valitettavasti tyttö on hieman sairastellut, ei mitään vakavaa! Mutta kun hän viimein nukahti, en viitsisi herättää häntä. Ihan hullua, että hän täyttää 17. päivä vuoden.
Aida: Sitä mekin äsken päivittelimme.
Shania: Haluatko muuten nähdä ne seitsemän muotinukkea, jotka Jenkeistä hommasin? Kasasin ne kaikki tuohon yhteen paikkaan.
Nichelle: No näytä nyt, niin voin kadehtia täällä.
Shania: No niin, käännän koneen. Katso ja kadehdi!

Shanian Amerikan ostokset näyttävät Nichellen silmään kadehtimisen arvoisilta. Joukossa on myös äsken ostettu kirpparibarbie.

Nichelle: No huh huh! Minä kadehdin tuota takana olevaa reproa maailman ensimmäisestä Barbiesta.
Shania: Jenkeistä ei oikein löytynyt varsinaisia barbeja, mutta Disney-nukkeja oli sitäkin enemmän. Ostin sitten niitä. Ja tuo alaston Ariel on Olivia-serkkuni lapsuuden nukke. Tätini antoi sen.
Nichelle: Oli se kyllä melkoinen seikkailu se teidän Amerikan matkanne. En vieläkään usko, että tapahtumissa oli mitään yliluonnollista. Mutta sen kyllä uskon, että koomassa oleva voi saada yhteyden läheiseensä, joka nukkuu syvää REM-unta.
Aida: No, emme nyt lähde väittelemään siitä, mikä oli yliluonnollista ja mikä sattumaa. Pääasia on, että me onnistuimme ja Caitlin on takaisin kotona.
Nichelle: Näin on!

Nichelle: Arvatkaa muuten kuka tulee tässä kuussa Suomeen?
Shania: Älä vaan sano että... SINÄ??!!
Nichelle: Kyllä vaan! En halua jäädä toista kertaa Exotic partyista paitsi! 
Shania: Otatko kummityttöni mukaan? Oi otathan!
Nichelle: No ilman muuta otan! 
Shania: Jipii!!!!!
Aida: Jos kummastelet siellä, minne Shania katosi kuvasta, niin hän hyppii onnesta tuossa lattialla.
Shania: Jee!!!! Minä näen kummityttöni ja pääsen juhlimaan Exotic partyja ja synttäreitäni Nichellen kanssa!!!

Nichelle: Hihii, kiva, että saapumiseni herättää noin suurta riemua siellä päin.
Aida: No ajattele nyt itsekin; minä, sinä, Shania ja Caitlin pitkästä aikaa nelistään koolla. Koko meidän niin kutsuttu vanha porukka!
Nichelle: On se kyllä ihan huikeata! Mutta minä menen nyt auttamaan Ichiroa sapuskan laitossa. Nähdään sitten ihan lähiaikoina!

Shania: Joo nähdään! Oi ystävä rakas! En malta odottaa, että tulet!
Nichelle: Ilmoitan kyllä etukäteen, en vaan ilmesty ovelle.
Aida: Mutta menehän nyt kokkaamaan veljeni kanssa ja kerro hänelle terveisiä. Meidänkin pitää tästä Shanian kanssa lähteä.
Nichelle: Kerron tietysti Ichirolle terveisiä. Minnekäs olette lähdössä?
Shania: No Aida menee Millan luo kotiinsa, mutta vie minut matkalla äitini luo. Kuten kerroin, olemme riidoissa, koska äitini on hylännyt Emilia-mummin ihan täysin. Menen selvittämään asiat äitini kanssa nyt kunnolla!
Nichelle: Vai sellaista... Toivotan onnea siihen. Laita minulle sitten heti viestiä, jos äitisi kertoo, mikä hänen ja mummisi välejä hiertää. Hei sitten!
Shania: Moi moi!
Aida: Ja nähdään pian! Auts, Shania! Älä makaa vatsani päällä!

8. Rodion

Samaan aikaan kun Shania ja Aida intoilevat sitä, että näkevät pian rakkaan ystävänsä Nichellen, juoksee Mildred muovikelmu yllään ulos pimeästä kellarista. Ulkona päivänvalo ensin sokaisee hänet, sitten hän tajuaa olevansa Barbie Boulevardilla, vain parin kadun päässä kotoaan! Ulkona on muuten lämmin, mutta tuuli on kova.

Mildred: Voi apua, tulis ny joku vastaan ennen ku se hullu hiffaa, et mä oon karannu!

Mildredin onneksi siskokset Janina ja Nanna ovat juuri menossa Barbie Boulevard Centeriin shoppailemaan. Isosisko Janina tunnetaan Skisma-museon kuraattorina ja nuorempi sisko Nanna tosi-tv-tähtenä.

Janina: Pitäisi saada syksyksi jotkut tiukat farkut.
Nanna: Mä ainaski tartten vaik mitä! Mä haluun, et mul on joka jaksos uudet kuteet! Nannan ja Nicon loistolomat alkaa ny pyörii uusintana, mut sil aikaa me kuvataan uus kausi, eli toka. Sit mä oon viel enemmän julkkis!

Janina ja Nanna hämmentyvät nähdessään heitä kohti juoksevan naisen.

Mildred: Apua! Auttakaa! Mä pääsin pakoon siltä Pasuunamurhaajalta!
Janina: MITÄ?! Voi sinua, tule tänne, me autamme!
Nanna: Mä soitan nopee kytät!

Sillä välin Aida ja Shania lähestyvät Barbie Boulevardia, jonka varrella Shanian äitikin asuu.

Shania: Helvetti jos en tälläkään kertaa saa äidistäni mitään irti! Mitä ihmettä hänen ja mummin välillä on voinut tapahtua?!
Aida: Toivottavasti saat kuulla selityksen tänään. Have some faith, ystävä hyvä!

Rodion on havahtunut siskonsa Memen ja tämän miehen Sebastianin kellarissa, jossa on piilotellut Mildrediä pitkään. Meme ei tiedä isoveljensä uusimmasta sieppauksesta mitään, mutta hän on tieten tahtoen tarjonnut Rodionille asuinpaikan taloyhtiön yleisistä tiloista. Sebastian on ammatiltaan rikosetsivä, joten luonnollisestikaan hän ei tiedä, mitä vaimonsa salailee. Rodion säntää ulos veitsi kädessään.

Rodion: Minne ihmeeseen se nainen on mahtanut mennä?! Kyllä minä hänet vielä kiinni saan!

Kun Rodion ryntää kadulle, hänen eteensä kurvaa kaksi poliisiautoa!

Toisesta autosta astuvat esiin komisario Matti Paatero sekä rikosylikomisario Salla Luu. Salla Luu on täynnä puhdasta voitonriemua.

Komisario Luu: Hahaa! Tämä on onnen päivä! Itse Rodion Dex murha-ase kourassa! Et usko, kuinka lujaa juoksin autoon kun asemalle tuli puhelu, että Pasuunamurhaaja on lähettyvillä. En sentään uskonut tämän sujuvan näin helposti! Sinähän suorastaan saapastelit eteemme!

Aidan auto lähestyy juuri tapahtumapaikkaa. Rodion lyyhistyy polvilleen omasta tahdostaan ja heittää veitsen tielle.

Rodion: Pidättäkää minut, olen tehnyt syntiä! Olen tappanut kymmeniä naisia!
Komisario Luu: No ohhoh! Jaa että tänäänkö asia sinulle yllättäen valkeni? Hahhahhahhaa, Matti, minä kuolen nauruun!

Mildred on saanut harteilleen ohuen viltin ja hän seuraa tapahtumia yhdessä Janinan ja Nannan kanssa kauhuissaan.

Aida ja Shania ovat juuri silloin ajamassa ohitse.

Shania: Mitä täällä on tekeillä? Pysäytä! Onko tuo nainen tuolla Mildred?!
Aida: Jotakin kamalaa täällä on sattunut poliiseista päätellen. Mutta ainakin Mildred näyttää olevan hengissä!

Shania huomaa maahan polvistuneen miehen.

Shania: Poliisit ovat pidättäneet jonkun! Onko se... ONKO SE RODION?!

Samaan aikaan kun Shania huomaa hirviö-eksänsä, huomaa Rodion myös Shanian autossa.

Rodion: Shania! Rakas Shania!
Komisario Paatero: Katse tänne päin!

Rodion ei välitä poliisien käskyistä. Hän haluaa nähdä elämänsä rakkauden. Hän lähtee konttaamaan kohti Aidan autoa.

Rodion: Shania! Kuuletko minua?! Minä rakastan sinua ikuisesti!
Komisario Paatero: LIIKKUMATTA ROISTO TAI AMMUN!
Shania: Aida, AJA! ÄKKIÄ!!!
Rodion: Shania kulta, minä rakastan sinua! En vaan nyt...

PAM!

Komisario Paatero ampuu Rodionia selkään. Rodion vaipuu Aidan auton konepellille. Hän ehtii sanoa lauseensa loppuun:

Rodion: ...vaan..ikuisesti...

Rodion on kuollut.

Epilogi
Sillä hetkellä, kun Rodion antautui poliiseille ja tunnusti tekonsa, lähti Rajamaailmasta lukemattomia hämmentyneitä sieluja ylös kohti valoa. Kaikki Rodionin uhrit. Heidän joukossaan itävaltalainen Anneliese Kellerman. Hän käski muiden hymyillä. He olivat nyt vapaita. Hän oli hokenut naisille päivittäin muutamaa kannustavaa sanaa: "Have some faith."

To be continued....

Tarinassa mukana: 3 ensimmäistä osiota by Xara

Xaran: Faith, Francine, Letitia, Caroline ja Dick
Alicen: Serena
Ninnin: Fashionistas 43 Lacey Blue (tall), Fashionistas 68 Candy Stripes (original), Fashionistas Ken 13 Distressed Denim (broad), Fashionistas Ken 15 Tropical Vibes (slim)

Xaran Mildred vierailulla
TaruisenAaveen Nichelle vierailulla
Avan Elaine vierailulla

9 kommenttia:

  1. Olipa jännittävä jakso! Ja dramaattinen lopetus. Kuolikohan Rodion todella, ja selviääkö Memen salailu Sebastianille? Mildred on kunnossa, jee! :) Oli hauskaa nähdä minun ottamia kuvia jaksossa mukana, hih.

    Kiva oli nähdä myös kaikkien kuulumisia. Nichelle tulee Suomeen ja Ellu joutuu johonkin ihmissuhdedraaman pyörteisiin! Caitlinin paita on minusta kiva, mutta ehkä tuon hameen kanssa ei sovi oikein. :P Että ehkä pieni tyylipäivitys on tarpeen. Ja Shanialla taas uusi treffikumppani tiedossa!

    Mutta on tuo Rodion kyllä kaamea, huh! X.

    VastaaPoista
  2. Iiih! Melkein putosin tuolilta kun jännitin niin, selviääkö Mildred Rodionin kynsistä! Hienot lavasteet taas, varsinkin juuri tuolla kellarissa kaikki näytti niin aidolta ja oikean kokoiselta nukeille. Unohdin ihan että ne on nukkeja! Rodion oli kyllä hyytävä tapaus. Ja mietin kanssa kuoliko se nyt oikeasti... Päätyyköhän se nyt Rajamaailmaan? Ihanaa, että ne sen tappamat naiset kuitenkin pääsi sieltä viimein pois! Montakohan niitä mahtoikaan olla? Mildred-paran henki oli ihan hiuskarvan varassa. Mahtoiko Nanna kuvata kaiken tositeeveeohjelmaansa? Varmaan harmitteli ainakin sitä, kun ei ollut paikalla oikeaa kuvausryhmää!

    Ja Shania vielä sai kuolaavan ja kuolevan Rodionin konepellille eteensä. Yöks! Mutta oli Rodionilla sentään tyylikäs essu päällä. :-D

    Aika paha juttu Sebastianin egolle kunhan sille selviää, että Rodion majaili kellarissa. Meme joutaisi tuomiolle avunannosta, kun piilotteli murhaajaa. Ja Sebastian saisi potkaista sen pellolle moisesta tempusta.

    Vähän sääli kyllä että Rodion kuoli, koska olisin halunnut nähdä sen oikeudessa ja vankilassa. Mutta toisaalta Suomessahan on niin lievät tuomiot väkivaltarikoksista, että Rodion olisi päässyt vielä vankilasta pois. Joten ehkä on parempi noin. Helvettiin joutaa mokoma yökötys! (Mutta oli se tosi hyvä ja hyytävä pahis.)

    -Aurora

    VastaaPoista
  3. Tärkeintä on, että teille kelpaa nämä jutut :D
    Ninni

    VastaaPoista
  4. Herranjestas mikä jakso! Ja nuo ilmeet esim Janina ja Nanna!
    Louhi

    VastaaPoista
  5. Olipas taas jännä jakso ja hyvät lavastukset,poliisiautot ja kaikki!Caitlin oli vähän epämuodikas kyllä,mutta hyvä että löytyi ja on taas tarinassa mukana.Jännä tuo Rodion jakso,tuli ihan Dexter mieleen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rodion Dex (huomaa nimi) ON saanut vaikutteita Dexter-sarjan murhaajasta.
      Poliisiautoista: Toinen oli vähän pienempi kuin barbiautot ja toinen ihan sellainen pikkuauto. Kuvasin ne vaan niin, että näyttivät suhteellisen saman kokoisilta.
      Ninni

      Poista
  6. Huh mikä jakso! Onneksi Rodion kuoli ja Mildred löytyi.

    VastaaPoista
  7. Kiitos, loistava jakso jossa oli niin paljon sisältöä että nyt olen ihan pyörällä päästäni!
    t. avis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Avis, tulikohan kommentti nyt väärään jaksoon? Uusi jakso oli Exotic Party 2018, tämä on sitä edeltävä :D
      Ninni

      Poista