torstai 23. marraskuuta 2023

Osa 248 Piinaava odotus

On marraskuun alkupuoli. Lunta satoi Cindy Townissa jo lokakuussa, mutta nyt jatkuva vesisade on sulattanut melkein kaikki lumet. Shania siivoaa parvekettaan talvikuntoon.

Shania: Minun täytyy saada lattia puhtaaksi ja kaikki ostamani jutut tänne, ennen kuin lunta sataa lisää.

Shanialla riittää pohdittavaa. Hän joutui hiljattain Rajamaailmaan mentyään halloween-bileisiin, ja Oraakkeli antoi hänelle tärkeitä tehtäviä. 

Shania: Voi tavaton, minä en tiedä edes, olinko oikeasti sen Sandran bileissä, vai nukuinko omassa sängyssäni! Onkohan koko Sandraa olemassakaan? Voi minä en uskalla kysyä Sofialta tai Donnalta, että olimmeko me niissä juhlissa. Tai isosiskoltani, joka meidät sinne pyysi. 
Yäk kuinka likainen tämä matto on!

Shania piiskaa mattoa hullun lailla huomaamattaan.

Shania: Oraakkeli pyysi minua selvittämään viiden naisen murhat ja saattamaan tekijä vastuuseen hirmuteoistaan. Ja minä tajusin annetuista vihjeistä, että tekijä on valokuvaaja Viku! Hän on elänyt murhaamiensa vaimojen henkivakuutusrahoilla vuosikymmenet ja perustanut Vikun Villit Kuviot -mallitoimistonkin niillä rahoilla. Ja minä ilmoitin hänestä Cindy Townin Poliisille, mutta mistä minä voin tietää, tutkivatko he koko juttua! Tämä on Cindy Town, ei täällä ole virkaintoista henkirikosten tutkijaa kuten Dollywoodin komisario Salla Luu... Aargghh!!! Mitä hittoa minä voin tehdä asialle itse?! Alkaa etsiä Minnan ruumistako?! Niiden naisparkojen on päästävä Valoon!
Voi apua, minä katkaisen kohta koko mattopiiskan!

Shania lopettaa maton tamppaamisen, koska aurinko on vaalentanut sen melkein yksiväriseksi.

Shania: Ääh, minä tuon tänne jonkun vanhan räsymattoni varastosta. Murhajutun lisäksi Oraakkeli kertoi Simonista ja pyysi minua ymmärtämään ja tukemaan häntä. Voi minä en kestä! Simon on niin sairas, ja hän ajautuu varmasti itsemurhaan, ellei sairautta hoideta! Mies hukuttaa todelliset ongelmansa turhamaisuutensa taakse. Oi kyllä me olemme niin samanlaisia! Minä taas olen kärsinyt jatkuvista sairauksista turhamaisuuteni takia, vaikka se onkin Rajamaailman rangaistus! Minun on PAKKO päästä hänen luokseen! Mutta kun minä en pääse, sen Rajamaailman langettaman rangaistuksen takia! Aina kun yritän lähteä Trolliwoodiin, saan jonkun tarttuvan taudin, voi helvetti sentään! Jos autan murhan uhrit Valoon Rajamaailmasta, rangaistukseni kumotaan ja pääsen rakkaani luo. Simon...

Shanialla on kalvava ikävä Simonin luo. Hän ei ole nähnyt perhettäänkään aikoihin. Hän ottaa luudan käteensä ja alkaa lakaista parvekkeen lattiaa kaihoissaan. 

Shania: Kirottu koko Rajamaailma...Odottaa nyt tietoa siitä, pidätettiinkö Viku jotta naiset pääsivät Valoon. Isälleni ja äidilleni minulla ei tosin ole kiire näyttämään silareitani, mutta pakkohan se on. Ja kun perhettäkin on niin kamala ikävä. Ja minä suorastaan kuolen ikävään kun ajattelen Simonia... 
Hyi hitto, mitä niljaa tässä lattiassa on?!

Shanialla olisi töiden puolesta seuraavan kerran aikaa mennä Etelä-Suomeen, kun Xara'silla on 25. marraskuuta pikkujoulut. Simon on menossa Nicolan järjestämiin pikkujouluihin, samoin Caitlin ja monet muut Shanian läheiset. Shania lähtisi etelään pari päivää ennen pikkujouluja, eli keskiviikkona tai torstaina, ja olisi alkuun perheensä luona. Pikkujoulujen jälkeen Shania ja Simon ehtisivät viettää aikaa kahdestaan ja Shania pääsisi tapaamaan vanhoja ystäviäänkin. Shania on suunnitellut, että viipyisi Dollywoodissa ja Trolliwoodissa yhteensä noin kuukauden. Vasta jouluaatoksi Shania tulisi kotiin, sillä heti joulupäivänä on töitä. Koko reissu on nyt kiinni siitä, päättyykö Rajamaailman rangaistus, eikä Shania sairastu taas ennen lähtöä. 
Shania on viimein saanut parvekkeen siivottua. Hän hakee sisältä sinne koristeita. Neiti on shoppaillut vähän muutakin...

Shania: Hyvä ettei Aida ole näkemässä, että ostin TAAS uuden joulukuusen! Hän väittää, että tuhoan luontoa moisella. Tämän tonttulakin laitan Nicolan pikkujouluihin, se on dress code siellä. Oh, aivan ihastuttavat nuo uudet valot parvekkeelle!

Shania löytää sopivan räsymaton parvekkeelle, vaihtaa pöydälle uuden vahakankaan ja koristelee hieman parilla kukka-asetelmalla. Uudet kausivalot tulevat samalle paikalle kuin viime vuonnakin ja tähti kertoo jo tulevasta joulusta.

Shania: Oih, tästähän tuli ihana! Vielä pitää ostaa pari kanervaa pöydälle.

Shania ei voi olla hetkeäkään pohtimatta Rajamaailman juttuja taikka Simonia. 

Shania: Oraakkeli kertoi ihan liikaa! Minun pääni ei kestä tätä kaikkea! Ajatella, jos loppukuussa sairastun jälleen, kun olen pakannut matkalaukut! Siinä tapauksessa minä luovutan. En mahda mitään sille, jos kaupungin poliisi on tehoton, eikä pidätä Vikua. Siinä tapauksessa Simon saa mennä jälleen kerran juhliin Aidan kanssa... Heistä tulee varmaan pari... Simon unohtaa minut hiljalleen...

Kello on 15.43 kun Shania ajastaa kausivalot tuikkimaan. Aurinko painuu juuri silloin mailleen.

Shania: Tuleepas pimeä jo aikaisin... Milloinhan Simon tulee tänne? Hän on ollut niin kiireinen ja nyt hän sitten on ihan avuton ja sairas... Voi miten hyvä hoitaja minä hänelle olisin... Tekisin KAIKEN hänen puolestaan...

Kuluu vain vartti, ja ulkona on jo kunnolla pimeää.

Shania: On ihan kamala tunne, että olen näin kaukana täällä, enkä voi tehdä mitään hänen hyväkseen! Hän oli postannut someen jonkin kuvan itsestään, halloween-lookissa, mutta se teksti kertoi kaiken. Miten se nyt olikaan... Jotain, että hän on kuin kuollut..?

Shania muistelee Simonin postausta.

Shania: Ai niin, hänestä tuntuu ihan zombilta! Voi minä haluan halata häntä ja kertoa kuinka paljon rakastan häntä. Ja että minä en halua seksiä, en pitkään aikaan. Nichellen neuvot ovat kullanarvoisia!

On marraskuun puoliväli ja Shanialla on yhä synttärikortit pöydällään pinossa.

Shania: Kenen kortti tämä olikaan..?

Shania nostaa kortin ja huomaa sen olevan Aidalta.

Shania: Oh, siellä Aida vaan viettää aikaa rakkaan mieheni kanssa, tulen seinähulluksi ellen pääse kuun lopussa etelään! Simon unohtaa minut kohta!

Shanian päässä alkavat jälleen pyöriä epäilykset Simonin ja Aidan väleistä. Hän vääntelee huomaamattaan onnittelukorttia.

Shania: Mitä jos heidän välilleen on kehittynyt romanttisia tunteita? Tai intohimoa? Tai vielä pahempaa: molempia!?! Oi minä en kestä enää tätä piinaavaa odotusta!

Shania heittää koko kortin lattialle ja purskahtaa itkuun. Hän ei huomaa, kuinka alakerran naapuri Shane on tullut hänen kotiinsa. Mies seisoo Shanian takana.

Shane: Moi! Tulin kysymään, olisiko sokeria lainaan? Mitäs sinä..? Onko kaikki kunnossa?
Shania: YYHYY!!!

Shane ei tiedä mitä tekisi, joten hän tarttuu Shaniaan ja sieppaa naisen tuolilta painaen tätä itseään vasten. Hän kietoo Shanian kädet selkänsä ympärille.

Shania: Mitäh..?

Shane: Onkos neiti Simmons kunnossa? 
Shania: MITÄ HELVETTIÄ SINÄ TEET?! IRTI!

Shania tempaisee itsensä irti niin voimakkaasti, että Simonilta lahjaksi saatu kukkakimppu kaatuu painavassa maljakossa.

Shania: Oletko seinähullu?! Mitä helvettiä änget tänne kutsumatta minua käpälöimään?!
Shane: A-anteeksi... Minä tulin vain sokeria lainaamaan... Ja näin, että itkit...
Shania: HÄIVY!

Alkaa olla marraskuun loppupuoli ja Shanian odotus käy sietämättömäksi. Hän on ostanut kaksi gallunaa parvekkeelleen ja vie ne pöydälle kylmissään.

Shania: No niin, nyt on parveke kokonaan talvikunnossa...

Shanian ihastellessa kanerviaan, soi puhelin. 

Shania: Voi varmasti jotakin huonoja uutisia, ehkä Simon soittaa, ettei hän enää jaksa odottaa minua.

Soittaja on Donna. Shania laittaa puhelimen kaiuttimelle, sillä Donnan kiljunta suoraan korvaan aiheuttaa tavallisesti päänsäryn.

Shania: No moi! Mitäs kuuluu?
Donna: No ihan vittu hevon paskaa! Siis OU EM TZII, mä sain fudut duunist!

Shania: Ai? No kuinka nyt sillä tavalla kävi?
Donna: Siis meidät kaikki potkittiin pihalle! Viku on sekaantunu johonki laittomaan, ei mitää hajuu mikä jutska, mut kytät valtas koko mestan!
Shania: Ei voi olla totta... Onko Viku pidätetty jostakin?

Donna: No vittu kait se o! Ainaski se vietiin maijaan handut selän takana! Vittu et vituttaa! Hommaa mut sinne Sugar Slutsille ny!
Shania: Öö.. Minä soitan sinulle myöhemmin, moi moi!

Shania istuutuu jääkylmälle tuolille täysin mykistyneenä.

Shania: Viku ON pidätetty! Sehän tarkoittaa sitä, että poliisit tutkivat tapausta! Olen onnistunut tehtävässäni! Voi jokohan hänen uhrinsa ovat nousseet Valoon?!

23.11. on torstai. Shania on lähdössä pitkästä aikaa etelään. Hän on pakannut peloissaan ja tunnustellut samalla, sattuuko kurkkuun kun nielaisee, tuntuuko nenässä flunssaista pistelyä ja onko olo yleisesti heikko. Mutta mitään sellaista ei tunnu! Shania ei ole uskoa tätä: hän pääsee Simonin luo! Vikun uhrit ovat päässeet Valoon!

Shania: Rajamaailman rangaistusta ei enää ole, olen vapaa! Kiva lähteä keskellä yötä junalla Dollywoodiin. Olen aamulla perillä. Ja rakas poikaystäväni saa lahjaksi muovikuusen, tsihih! Simon-kulta, täältä tullaan!


to be continued...

Tarinassa mukana: Marianne Tahko ja Simon + Facebook
 


 



6 kommenttia:

  1. Yäk, mikä limainen naapurin ukko! "Sokeria minä tulin vain lainaamaan..." Haha! Että sellaista sokeria. :-D

    Shania-parka, eipä tullut tästäkään tapaamisesta Simonin kanssa mitään, kun Xara'sin pikkujoulubileet peruuntui. Mahtoikohan Shania päästä edes Dollywoodiin? Ehkä sille tuli viime tipassa ennen junalle lähtöä kiireellinen työkeikka, tai sitten juna oli jämähtänyt lumeen, tai Shania huomasi kuumeen nousseen juuri asemalle mennessään... Toivottavasti Shania ei kuitenkaan luovuta vielä, vaikka tuleekin esteitä eteen. Simonkin on surkeana ja istuu tälläkin hetkellä sängyllä Shanialle hankkimansa lahjan kanssa, odotellen uutta ja parempaa tilaisuutta tapaamiseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei helvetti sentään, kyllä niiden on PAKKO tavata. Shania pääsi Dollywoodiin asti jo kuitenkin. Saas nähdä uskooko se enää koko Rajamaailman juttuun, jos ei vieläkään pääse Simonin luo...
      Ninni

      Poista
    2. Ehkä Shania saa kiireellisen työkutsun takaisin Cindy Towniin heti kun ehtii vähän tavata perhettään, niin ettei ehdi mennä Trolliwoodiin tapaamaan Simonia. En nyt tiedä mitä muutakaan voidaan tehdä tässä tilanteessa.

      Poista
    3. :D Laittaa Shanian uneks koko halloween. Ei etes käyny Rajamaailmassa, eli rangaistus ei vois poistua :D :D Eii... En kyllä jaksa vielä ajatella, kyllä ne elää omaa elämäänsä
      Ninni

      Poista
    4. Jos se olis unta, niin melkoisen selvästi Shania näki Simonin siinä! Haha! :-D

      Poista
  2. Kamala tuo sisään omin luvin hiippaileva naapuri. Shania tuntui vähän tolkummalta tässä jaksossa kuin viime aikoina, ehkä hänelle todella tekisi hyvää päästä tapaamaan Simonia. Harmi kun miitti ei onnistunutkaan! Kiva tuo Shanian neule ekoissa kuvissa. :) X.

    VastaaPoista