keskiviikko 16. elokuuta 2023

Osa 242 Povipommin päiväkirja 4. Malli, stalkkeri, matkijatyttö, lintsari...

Shania: Dear Diary! Eikös se tuttu loru mene jokseenkin näin: Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari? No, tämähän on MINUN elämääni, joten loru kuuluu: Malli, stalkkeri, matkijatyttö, lintsari...

1. Stalkkeri

Shania: Dear Diary, minähän kerroin alkukesästä, kuinka näin jonkun naisen juoksevan kamera kädessä parvekkeeni alla. No, sitä on tapahtunut pitkin kesää ja samalla Faceen on ilmestynyt kuvia minusta parvekkeellani. Asialla on tietysti se kirottu paparazzi Ninni Polvi! Oi että minä vihaan sitä naista! Minäpä sain sen mokoman stalkkerin kiinni itse teossa noin kuukausi sitten. Nichelle oli tyttäriensä Sagan ja Minakon kanssa luonani ja minun piti lähteä heidän mukanaan Dollywoodiin tapaamaan Simonia. Olin matkalla uuteen työpaikkaani Sugar Slutsiin, kun tunsin, että joku tuijotti minua.

Shania: Oi kuinka jännittävää lähteä tänään Etelä-Suomeen ja yllättää Simon! Hmm... Johan nousi ihan niskavillat pystyyn... Ei jännityksestä nähdä Simon, vaan ihan kuin joku katselisi minua täällä...

Shania: Minä en vielä siinä vaiheessa tiennyt, että Ninni Polvi oli seurannut minua koko matkan kotoani saakka. 

Shania: Ninni saapasteli pinkki lippis päässään perässäni, tällä kertaa ilman kameraa.

Shania: Minun oli tarkoitus käväistä uudella mallitoimistolla ilmoittamassa, että olin lähdössä Dollywoodiin, sillä Sugar Slutsin Deborah Collier olisi halunnut ottaa minusta kuvia seuraavana päivänä. Kun pääsin Sugar Slutsin pihaan, se riivatun stalkkeri asteli niin lähelle, että saatoin tuntea hänen hengityksensä oikealla poskellani!

Shania: Päätin lähteä juoksemaan portaita, mutta se ämmä loikkasi eteeni ja tarttui käsivarteeni!

Ninni: No hei Shania! Ootkos menosa ensimmäisiin mallikuviin?! Miltä suuret tissit nyt tuntuu? Paljoko sää saat palkkaa ku sulla on nuo silikonit?

Shania: Voi Dear Diary kuinka minua raivostutti!

Shania: Minkä helvetin takia seuraat minua koko ajan?! Uusi työpaikkani ei kuulu sinulle pätkääkään, saati sitten rintani tai raha-asiani!
Ninni: No älä nyt suutu! Anna lyhyt haastattelu, niin voin myyä sen johonki juorulehteen!

Shania: Kuinka sinä kehtaat!?! Tee juorulehteesi juttu vaikka etääntyvästä pepustani, sillä muuta sinä et kohta näe, sillä minä lähden nyt!
Ninni: Hmm... Hyvä ajatus! Sun perse on selvästi levenny!

Shania: Dear Diary, oi silloin minä suorastaan näin punaista! Minä otin ja läimäisin Ninniä kasvoihin!

Shania: Vai leventynyt?! Siinä sinulle itsellesi leveämpää nenää!
Ninni: Aijaijai, älä!!!

Shania: Oh Dear Diary, minä pääsin kuin pääsinkin karkuun sitä hullua stalkkeria! Kävin toimistolla tapaamassa Deborahia, anteeksi Debbietä, mutta paikalla oli vain hänen sihteerinsä Nya. Pyysin kertomaan Debbielle, että kuvauksia pitäisi siirtää, sillä olin lähdössä parin tunnin kuluttua Dollywoodiin. Kun palasin toimistolta ja lähdin kohti kotiani, se stalkkeri oli taas siellä!

Shania: Nichelle ja tytöt ovat varmasti pakanneet tällä välin. Toivottavasti myös Katja on pakannut. Mitäh..? Ei voi olla totta! Ninni hei, häivy siitä! 
Ninni: Minähän vain seisoskelen ja ihailen puita!

Shania: Se vainoajani ei väistynyt tieltäni, joten minä päätin vaihtaa yhtäkkiä suuntaa ja mennä kotiin pitempää reittiä.

Shania: Hahaa! Ihaile vain sinä niitä puita! Äläkä postaile minusta kuvia someen!!!
Ninni: Kyllä on harmi, etten ottanu kameraa mukaan, muistikortti kato on täynnä. Olis tullut hyvä kuva, kun kekkaloit täälä pihalla melekeen alasti vaikka on kylmä päivä!

Shania: Dear Diary, minulle tapahtui kuin elokuvissa! Ensinnäkin tuntui, että vaikka minä liikuin lujaa ja stalkkeri asteli perässäni hitaasti, hän kuitenkin saavutti minua koko ajan! Toisekseen kadotin täysin suuntavaistoni!

Shania: Öö... Mihin minun piti tuosta kiven luota kääntyä..?

Shania: Silloin päätin lähteä juoksemaan. Ihan sama, oliko suunta oikea!

Ninni: Kylläpä Sarjadeittaajalle tuli hoppu!
Shania: TUKI SUUSI FEIKKIBLONDI!!!

Shania: Oi Dear Diary, se stalkkeri pilasi kaiken! Ihan KAIKEN! Minä nimittäin kompastuin johonkin oksaan kuten takaa-ajettu nainen kauhuelokuvassa ja satutin vasemman rintani!!! Ja vielä kaatuessanikin minä kuulin sen Ninnin naurun, hän on kuin noita-.akka!

Shania: Apuah...
Ninni: Mää kirjotan sellasen kirjan sinusta ko Sarjadeittaajan tunnustukset! Hahaa!
Shania: Haista sinä v.. Aargghh!!! Au-au-au-AUTS!

2. Malli

Shania: Dear Diary, minä satutin rintani niin pahasti, että Nichelle vei minut lääkäriin. Koska implanttileikkauksesta on niin vähän aikaa, lääkäri määräsi minut lepäämään! Usko tai älä, mutta Dollywoodin matkani peruuntui!!! En taaskaan päässyt tapaamaan poikaystävääni livenä! Oi kuinka minä mielessäni vannoin kostoa sille Ninnille! No, minä sitten lepäsin ja komensin Katjaa opiskelemaan matematiikkaa. Tuli heinäkuun loppu, jolloin Simonin piti avata kahvilansa, mutta rakennuksessa, jossa uusi kahvila sijaitsee on ollut vesivahinko. Näin ollen Simon ei voinut avata kahvilaansa kuun lopussa. Silloin minun piti olla mieheni luona... 

Elokuun alussa olin jälleen paremmassa kunnossa. Sugar Slutsilla otettiin ensimmäiset mallikuvat minusta. Syksyiset sellaiset, vaikken ollut ehtinyt huomata koko kesää!



Shania: Dear Diary, koko kesä on ollut sellaista hulinaa että minä tosissani missasin koko kesän jotenkin. Etäsuhde Simonin kanssa, Katja luonani koko kesälomansa ajan, lepäämistä ja toipumista leikkauksestani, makkarin ja kylppärin remontti sekä uusi jännittävä työpaikka. En tosin ollut tavannut edes uusia työkavereitani kun nämä syksyiset glamour-kuvat otettiin... Enkä kyllä ole vieläkään!



Shania: Dear Diary, oi kuinka minä niin nautin poseeraamisesta! Mutta mikä ihme siinä oli, että aina tapahtui jotakin, kun minun oli määrä tavata Simon kasvotusten?! Ensin minuun iski korona ja sitten 
kaaduin ja satutin rintani! Ja silloin heinäkuun lopussa kun hänen piti avata kahvilansa, silloinkin minä jouduin lepäämään eikä Simon edes pystynyt pitämään odotettuja avajaisia! Oh, mitähän meidän parisuhteestamme kehkeytyy..? Mutta ainakin minä pääsin nauttimaan poseeraamisesta!



Shania: Dear Diary, kesä 2023 oli muutenkin melko outo, siis sään puolesta. Oli joko kaatosade ja niin kylmä, että jouduin istuskella olohuoneessani viltti ylläni. Tai sitten oli niin kamalan kuuma, että oli vaikea olla. Minä asennutin heinäkuun lopussa kotiini ilmastointilaitteen, samalla kun remontti vihdoin alkoi. Sen lisäksi hankin parvekkeelleni päivänvarjon. Mutta nyt minä kerron kuvauksistani, sillä toisissa kuvissa minun ei tarvinnut paljastaa rintojani. Vaikka silikonit halusinkin, täytyy myöntää, että viihdyn ainakin kameran edessä rinnat peitettyinä paremmin, hihih!




Shania: Dear Diary, minulla on kamala hätä päästä tapaamaan Simon, mutta mitäs jos kaikki meneekin taas vain pieleen? Hän on luvannut seksiä, minä olen luvannut etten harrasta seksiä, tai ainakin ajatellut niin... Mitäs jos olemme jälleen kerran ihan eri päiväkirjan sivulla?! Oi kuinka ikävä minulla on perhettäni ja muita sukulaisia ja ystäviä. En olisi uskonut, että minulla on ikävä jopa tätejäni! Äitini puolelta siis: Barbara, Margeth ja Monica...Ja oi kuinka ihanaa olisi nähdä isäni puolen täti, eli isäni veljen vaimo Carrie-Ann! Mitähän hän nyt puuhaa Minnesotassa..? Oh, ihan tässä itku tulee, kun minulla on niin valtavan paljon rakkaita läheisiä ja kaikki jossakin kaukana! Liekö tämä uusi mallintyö niin hohdokasta, että todellakin pystyn elämään täällä hevonkuusessa Cindy Townissa vailla läheisiäni... No, minun täytyy kyllä sanoa, että ensimmäiset mallikuvat kyllä olivat hohdokkaita!


3. Lintsari

Shania: Dear Diary, on jo elokuun puoliväli ja keskiviikko. Viime sunnuntaina pysähdyin ensimmäistä kertaa ajattelemaan, etten ollut nauttinut kesästä lainkaan. Menin kastelemaan kukkia parvekkeelle. 

Shania: Oh, monta kukkaa on avautunut! No nyt se aurinko jo meni pilveen...
 
Shania: Dear Diary, Caitlinin vanhin tytär Katjahan on ollut luonani koko kesän, sillä äitinsä halusi tytön rauhoittuvan täällä ei-ihmisten ilmoilla. Ja tyttö on kuin onkin lopettanut turhat rellestykset ja opiskellut kouluaineita. Tytöstä on kehittynyt varsin avulias ja kohtelias minun luonani, olen siitä ylpeä!

Shania: Aargh miten kova tuulikin täällä on. Katja! Tulisitko tänne?! 
Katja: Ootko sä vessas?
Shania: En! Kastelen kukkia parvekkeella!

Shania: Dear Diary, Katja tuli parvekkeelle ja aurinko tuli heti esiin. Minä ihastelin ensimmäistä kertaa kukkiani, joiden nuput olivat vastikään auenneet.

Katja: Pitääkö mun lukee vielä uskontoo?
Shania: Ei tarvitse, mutta minä aion tentata sinua hieman! Katso nyt tuotakin kukkaa, se on upea!

Katja: Mä en haluu takas himaan... Mun koulu alko... alkaa parin viikon päästä...

Shania: Oletko todellakin viihtynyt täällä niin hyvin, ettet haluaisi palata Dollywoodiin?
Katja: No kyl mä oon...
Shania: Muista sanoa "kyllä", ei "kyl". Koko puheen ei tarvitse olla kirjakieltä noin nuorella tytöllä, mutta nuo slangi-sanat ovat niin... rahvaanomaisia. Milloin koulusi siis alkaa?
Katja: Siis joo, tota-a-aa... syyskuun alussa tai jotain...

Shania: Dear Diary, Katja kävi ystävällisesti laittamassa meille kahvit ja päätin hieman testata, oliko tyttö todellakin lukenut koulukirjojaan.

Katja: Tässä kahvit!
Shania: Kiitos paljon! Kuulehan, osaatko kertoa, mitkä ovat kristinuskon 3 suurinta suuntausta?
Katja: Öö... Ortodoksilaisuus... Sit oli katolilaisuus ja... oliko luterilaiset?
Shania: Melkein oikein! Luterilaiset ovat yksi protestanttisuuden suuntauksista.

Shania: Kenenkäs neljän evankelistan kirjoituksista koottiin Uusi testamentti sen nykyiseen muotoonsa?

Katja: Ne oli ne evankeliumit... Eikö ne ollu apostoleita?
Shania: No kaksi heistä ei ollut apostoleja. Yksi oli apostolin opetuslapsi ja yksi historioitsija.
Katja: No Matteus, Markus, Luukas ja Johannes.

Shania: Dear Diary, oi kuinka minä olin tytöstä ylpeä! Hän todellakin oli opiskellut pitkin kesää.

Shania: No mitenkäs sitten se matikka?! Sehän sinulla meni koulussa huonosti. Osaatko sanoa, paljonko on kolme kertaa kolme?

Katja: No kuus tietty! Eiku... Sori, sä kysyit kertolaskun... Öö... yheksän..?

Shania: Aivan oikein! No entäs 250 jaettuna kahdella? Ja siihen lisättynä viisi? Oh minä olen itse ihan tavattoman surkea matikassa, pitää itsekin miettiä!

Katja: Onks se 125... ja siihen viis... satakolkyt!? Mä voin kastella nää kukat nyt!

Shania: Hahah, minä kastelin ne jo! Et sinä pääse opiskelua pakoon tekemällä muita hommia! Minä kysyn vielä yhden kysymyksen. Vaikkapa ruotsia! Kuinka sanot ruotsiksi: "Syömmekö jotakin?"

Katja: Ska vi käka nånting?
Shania: Mitä?
Katja: Mä kastelen ainaki ton amppelikukan tossa mun takana, se on ihan rutikuiva!

Shania: Dear Diary, siinä kävi peräti niin päin, että Katja opetti tätiään! Hänen vastauksensa nimittäin osoittautui puhekieleksi.

Katja: Joo se sanotaan "Ska vi äta någonting?" mut mä muistan paremmin puhekielen jutut.

Shania: Oh Dear Diary, kyllä minä pelästyin, kun sisältä kuului yhtäkkiä kolinaa. 

Katja: Kato Shania, se on Donna! Moikka!
Shania: Ääh, nytkö hän tulee..

Shania: Olin päättänyt, etten halunnut olla riidoissa kenenkään kanssa. Aiemmin olin raivostunut Donnalle siitä, kun hän unohti kastella Simonilta saamaani orkideaa nimeltä Camille, joka tietysti kuivui ja kuoli pois. Mutta nyt kinastelu sai loppua ja olin pyytänyt Donnalta anteeksi sitä, että löin häntä. En vain olisi jaksanut häntä juuri sinä päivänä.

Shania: Donnaa!!! Me olemme täällä ulkona!

4. Matkijatyttö

Shania: Dear Diary, kun menimme Katjan kanssa parvekkeelta olohuoneeseen, odotin Dorianin säntäävän jalkoihini. Mutta Donnalla ei ollutkaan Doriania mukanaan. Vihani alkoi purkautua välittömästi.

Donna: Moi! Ja kiitti et mä sain tulla! Siis voi vittu joku oli vetäny törkeen skraidun mun meseen!
Shania: Mikäs sinulla on siinä kassissasi? Ei näytä chihuahualta eikä urokseltakaan!
Donna: Juu ei mul enää oo sitä chihuu, mä palautin sen kasvattajalle. Tän narttu piskin mä sain porukoilta synttärilahjaks.
Katja: Ja sul on TAAS saman tyyliset kuteet ku Shanialla!

Donna: Öö.. Juu on mul melkeen. Mut niinhän teilläki on! Te ootte ihan samikset, vihreet korkkaritki molemmilla! Joo tää on Donatella tää mun nykynen koira, siis niinku Donatella Versace! Sopii coolisti ku me ollaan "Donna ja Dona"!

Shania: Dear Diary, johtuiko lie kuumasta päivästä ja siitä ettei pöytätuuletin ollut päällä, sillä tunsin pistelevää poltetta kasvoillani. Polte levisi koko kehooni kuin olisin kaatunut nokkospensaaseen ja lopulta minä kirjaimellisesti NÄIN punaista! Olin niin vihainen Donnalle, että halusin lyödä häntä uudestaan! 

Shania: Sillä ei ole helvetti mitään väliä, vaikka pukeutuisin AINA samikseksi siskontyttöni kanssa! Mutta sinä... MISTÄ sinä oikein utelet mitä minulla milloinkin on ylläni?!
Donna: Siis mitä sä ny skitsoot, ku mähän laitoin tarkotuksel etuhiukset sillee, et ne näyttää samalta ku koiralla. Mä siis vaihoin eri kampauksen.
Shania: Niin, mutta sinä tiesit TAAS, mikä asu ja kampaus minulla on! Kuinka se on mahdollista?! Ja TAAS uusi koirakin??!!

Shania: Dear Diary, Katja istui lattialla tyytyväisenä ja lässytti Donnan uudelle villakoiralle. Minä en pystynyt katsomaan koko otusta, sillä ajattelin vain Doriania, joka oli jäänyt itkemään emäntänsä perään tämän hylätessä sen. Ja että tuo empatiakyvytön sosiopaatti vielä jaksoi yhä ja edelleen matkia ulkonäköäni! Minä en pelkästään halunnut lyödä Donnaa, minä halusin hakata hänet!

Shania: En ollut uskoa, kun Donna viimein tunnusti, mistä saa aina tietää ylläni olevan asun ja kampaukseni! Siltä hirvittävältä stalkkerilta tietysti! 

Shania: Se hiton Ninni siis stalkkaa minua ja kertoo sitten sinulle, millainen asu minulla on!?!?
Donna: Juu... Se Ninni on vähä outo, se luulee olevansa kaunis kato ku se on joskus tyyliin sata vuotta sitte ollu malli. Ja sit se kans luulee tietävänsä kaiken vaikkei tiä paskaakaan. Mut kyl mä silti diggaan siitä muijasta. Hei miks sä sekoot joka kerta ku mul on uus koira?
Katja: Tää Donatella on kiva koira!
Shania: Donna, kuinka kehtaat edes kysyä moista?! SINÄ tässä et tiedä mistään paskaakaan!!!
Donna: No tiiätsä muka ite? Eiks esim ton likan pitäs olla koulus eikä hengaa tääl?

Shania: Mitä sinä sanoit?!
Katja: Oho, hups!
Shania: Katja, mitä HELVETTIÄ?! Onko koulusi jo alkanut?!
Donna: No kaikki kouluthan alko jo viime torstaina.

Shania: Dear Diary, minä en kyennyt enää huutamaan. Menin olohuoneen sohvalle ja romahdin siihen itkemään. Typerä elukka tuli nylkyttämään jalkaani vasten!

Shania: Nyyh... Painu nyt sinäkin siitä hiiteen...

Katja: Shania-tätii! Älä itke! Ei mun skole oo kestäny ku kaks päivää! Mä lähen heti huomenna Dollywoodiin!
Donna: Hiihhihii! Mä kuolen nauruun!!! 

Shania: Dear Diary, oi minä en halunnut kuulla Katjan kimeää huutoa enkä Donnan hysteeristä hekotusta. Minä halusin vain olla yksin ja itkeä.

Shania: Minä en kestä teitä! Nyyh... Toinen matkii ja vaihtaa koiria ja oma siskontyttö lintsaa! Oi menkää pois! Molemmat! Nyyh, te kaikki kolme! Yhyy!

to be continued...

Tarinassa mukana: Ninni ja miniminä

5 kommenttia:

  1. Odotan mielenkiinnolla Shanian ja Caitlinin seuraavaa tapaamista. Saako hulttiotäti huutia vai jaksaako Caitlin huomata edes mitään! X.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä kuussa (syyskuun 26.) on Shanian synttärit, eli eiköhän Caitlin sinne ilmesty! Saapa nähdä sitten.
      Ninni

      Poista
  2. Mä en voi uskoa, että Shania kaveeraa yhä Donnan kanssa, vaikka on kerta toisensa jälkeen nähnyt miten kamala se on! Kyllä stalkkeri-Ninni on pientä Donnaan verrattuna. Hauskaa, miten sait itsesi mukaan tarinaan. :-D Shania meni vielä läimäisemään naamaan... On tuo Shania aika väkivaltainen jo ajatuksen tasollakin, kun Donnan hakkaamisesta haaveilee. Jättäisi mokoman eukon huomiotta, kun ei kerran siitä pidä. Mutta toisaalta Donna tuntuu suorastaan palvovan Shaniaa, eikä Shanialla liiemmin näytä olevan kavereita tuolla Cindy Townissa, ainakaan hyviä sellaisia. Joten palvova "fani" kelpaa kyllä oman napansa ympärillä pyörivälle Shanialle. Katja on varmasti mennyt Shanian seurassa entistä enemmän hungingolle, joten kyllä mäkin odotan innolla näkeväni, mitä mieltä Caitlin on Shanian kasvatusmetodeista tämän kesän jälkeen!

    Näyttipäs ne Shanian tissit aidoilta, vaikka itse sanonkin. :-D Kyllä niitä nyt kelpaa esitellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja tarkoitin tietenkin, että aidoilta silareilta ne Shanian tissit näytti. Eihän niiden ollut tarkoituskaan luonnollisten muotoiset olla. ;-) Oli näköjään oikea ratkaisu maalata sen koko dekoltee epoksimassalla, niin ei näy sävyeroa rintojen rajalla.

      Poista
    2. Ja jatkossa Shania vieläpä antaa Donnalle anteeksi ne pukeutumisjutut :D Enempää juonipaljastuksia en niiden väleistä vielä kerro, mutta tuon sarjan toisena tekijänä jo tiesitkin ;)
      Ja tissejä TODELLAKIN kelpaa esitellä!!!
      Ninni

      Poista