maanantai 17. huhtikuuta 2023

Osa 237 Yllätyksiä Arcadan messuilla

On 1.4. ja aprillipäivä. Shania on junassa matkalla kohti etelää. Hän on matkannut Cindy Townista Kokkolaan ja siellä hypännyt Helsinkiin menevään junaan. Matkan tarkoitus on käydä perheen luona Dollywoodissa sekä rintaimplantti-konsultaatiossa Trolliwoodissa. Sitä ennen Shania aikoo pyörähtää Helsingissä järjestettävillä Arcadan messuilla, sillä sinne on tulossa tuttuja.

Shania: Kyllä on kivaa päästä pitkästä aikaa nukkemessuille! Siellä on kuulemma kaikkea laidasta laitaan. Caitlin on tulossa sinne myös, samoin Xara'sin porukasta ainakin Nicola. Ja mikä parasta: Nichelle on siellä!

Shanialla on ollut vilkas maaliskuu; hän on käynyt Dollywoodissa peräti kaksi kertaa ja viettänyt aikaa perheensä kanssa. Kaiken lisäksi Shanian rakas ystävä Nichelle on palannut Dollywoodiin! Sekä Nichelle että miehensä Ichiro ovat hankkineet Dollywoodista tilapäiset työpaikat ainakin vuodeksi. Pariskunta asustaa toistaiseksi Nichellen vanhemmilla. Shania on onnellinen siitä, että Nichelle ei ole enää kaukana Japanissa, sillä nyt hän pääsee tapaamaan myös kummityttöään Sagaa.

Shania: Ottaakohan Nichelle tyttönsä messuille? Minakostakin on kasvanut niin fiksu! Entä tuleekohan Caitlin yksin, vai koko Jäykän perhe? Katjaa ja Jennaakin olisi taas kiva nähdä. Jonna-parka vaan on edelleen sairaalassa... No, en pohdi nyt murheellisia asioita, vaan menen tapaamaan läheisiäni ja kenties ostamaan uuden nuken! Täytyypä käydä vessassa tarkistamassa, että meikki on kunnossa, hihii!

Messuilla Shanian ystävillä on jo täysi tohina päällä. Nicola on ystävänsä Bertan kanssa Kukkasen Paperipuodissa ostoksilla.

Nicola: Kivaa, että täällä on myytävänä vaikka mitä! Xara'silla on ollut hiljainen talvi, joten ihanaa nähdä ystäviä ja päästä shoppailemaan.
Bertta: Älä muuta sano! Mennäänkö takaisin siihen ranskalaiseen kahvilaan, missä ystäviäsi istuu?
Nicola: Tai kahvilan pop-up-versioon. Mennään vain!

Hetken kuluttua Nicola ja Bertta palaavat Cafe' La Teinten pöytään.

Nicola: Saa nähdä, tuleeko eräs ystäväni tuolta Suomen länsirannikolta tänne. 
Bertta: Tarkoitatko sitä Pinkissimon entistä kitaristia?
Nicola: Juuri häntä. Shania Simmonsia. Hän muutti parisen vuotta sitten Cindy Towniin, emmekä ole tavanneet aikoihin.  Pinkissimosta puheen ollen, mennään tuohon pöytään, jossa Ama on.

Pinkissimon rääväsuinen räppi-diiva Ama on messuilla ilman kaksossiskoaan Eveä.

Ama: Siis tääl on ihan kuollu meno mun makuun! Tulis ny joku etes tsiigaan tätä mun koiraa!

Nicola ja Bertta siirtyvät Aman pöytään, jossa myös Mildred odottaa parasta ystäväänsä Caitlinia paikalle. Ama tilaa lisää ja lisää herkkuja, joita mättää suuhunsa. Aman koira Xxx hyppii Mildrediä kohti.

Mildred: Iiik! Tää Äxäxäx nuolee mun säärii!
Ama: Yo bitch! Mil nimel sä kutsut mun beibee?!
Mildred: Mä luin et tän nimi oli Äxäxäx. Onks se sit joku ihmeen "Triple Äx" vai mikä?

Ama: Fuckin' ass dumb-ass! Se lausutaan "Kisses"!!! Etsä snaijaa midist?!
Mildred: Aijaa, sori...
Nicola: Hihii, minäkin tajusin, että kolme x-kirjainta tarkoittaa suukkoja!

Shanian junamatka Helsinkiin kestää nelisen tuntia ja sitten Shania matkaa Kutosen ratikalla Arabian rantaan Arcadan koulutuskeskukselle.

Shania: Joka kerta kun tulen tänne, en voi olla ihmettelemättä sitä, että täällä ei ole enää juurikaan lunta! Pohjanmaalla on kinoksia ja pakkasta kuin keskitalvella... Nyt messuille!

Ensimmäisenä Shania suuntaa katselemaan vaatteita. Atelier Tea-o-rama on messuilla edustettuna.

Shania: Voi apua, minullehan eivät mahdu mitkään vanhat mekot ylle sitten joskus kuukauden päästä, kun saan silikonit! Minun on pakko hankkia kokonaan uudet vaatteet, hihii! Ooh kuinka kaunis jakkupuku tuolla naisella!

Shania: Täällä on niin valtavasti valinnan varaa, että minullahan menee koko päivä vaan messuja kierrellessä! Onneksi tohtori Grindstone antoi ajan konsultaatioon vasta neljältä, niin ehdin nähdä ystäviäkin täällä. Minulla kestää kuitenkin tunnin mennä bussilla Trolliwoodiin. Ensin takaisin Rautatientorille ja siitä 50 minuuttia bussilla...

Shania kun ei välitä erityisemmin junalla matkustamisesta, on hän hieman väsynyt jo messuille saapuessaan. Hän päättää mennä jompaan kumpaan pop-up-kahvilaan levähtämään, sillä messukartan mukaan niitä on alueella kaksi. Ensin hän kävelee sisään vaatepuodin viereiseen kuppilaan. Kahvilan pitäjä Venla katselee Shaniaa päästä varpaisiin tiskinsä luona.

Shania: Mitä hittoa tuo nainen tuijottaa minua tuolla tavalla? Ihan kuin arvostellen! En taidakaan jäädä tähän kahvilaan...

Ensinnäkään kahvilan pitäjä Venla ei edes katsonut Shaniaa arvostellen, oli vain mietteissään. Toiseksi Shanian asu on melko provosoiva, joten hän toki saa arvosteleviakin katseita messuilla. Joka tapauksessa Shania etsii sen toisen kahvilan, joka on pop-up-kahvila Cafe' La Teinte, jossa Xara'sin porukkaa jo on. Shania ei huomaa ystäviään, vaan istahtaa väsyneenä tyhjään pöytään. Mikä parasta; Shania ei huomaa edes sitä, että Cafe' La Teinte on Simonin pitämä! 

Shania: Ohhoijaa... Missähän Nichelle mahtaa olla?

Vaikka Shania ei huomaa itse tärkeitä ihmisiä ympärillään, huomaavat muut neidin kyllä. Simon tuijottaa Shaniaa hämmentyneenä ja Mildred huikkaa Shanialle, että he ovat ihan vieressä.

Mildred: Shania hei, etsä huomaa meitä?!

Shania siirtyy innoissaan Xara'sin poppoon pöytään, eikä vieläkään huomaa kahvilan omistajaa, josta neiti on haaveillut jo vuosia.

Shania: Ihana nähdä teitä! Mitä teille kuuluu? Ette ikinä usko minne olen matkalla täältä?!
Mildred: Mulle ainaski kuuluu ihan...
Shania: Rintaimplantti-konsultaatioon! 
Nicola: Mitä ihmettä? 

Shania: Kuulit oikein! Nyt aion otattaa ne silikonit! Tai siis minulla on jo aika vapun tienoilla, siis itse operaatioon! 
Mildred: Tosi jänskä juttu!
Nicola: Sinä se sitten uskallat! Etkö pelkää leikkauksen riskejä?
Ama: Ne laittaa salettii sulle perseen rintaan ja tissit heiluun takapuoleen, hahahaa! Hei Xxx, käys tsekkaan ton bimbon koivet, hihihi...

Aman koiraa kiinnostaa muutenkin jokaisen messuilla kävijän haju, saati sitten, jos emäntä vallan usuttaa nuuskimaan! Eikä Xxx tyydy siihen, vaan alkaa nylkyttää Shanian jalkaa.

Shania: Eiii!!! Iiiiiik!!! Ällöttävä otus, ottakaa se pois! Se tuhoaa verkkosukkani!
Ama: Lällällää! Opit fukin' biatch kuunteleen muidenki kuulumisii, etkä vaan tyrkytä jotain vitun tissi-propagandaas ilman et meit kiinnostaa!
Nicola: Ei koiraa tarvitse pelätä, sehän on pieni!
Shania: TUOKO pieni??!!! Eiii!!! Apuaa!!!

Simon ei ole kuullut Shanian silikoni-suunnitelmia, sillä messuilla on aika ajoin kova hälinä. Sen sijaan Simonia huvittaa Shanian kiljunta, ja mies naurahtaa touhua katsellessaan.

Shania yrittää päästä pois epämukavasta tilanteesta ja katsahtaa ylemmäs. Hän päätyy katsomaan Simonia suoraan silmiin! Simon tuijottaa Shaniaa tiiviisti, joten Shania jää ikään kuin kiinni miehen katseeseen ja lamaantuu hetkeksi. Simon hymyilee. Shania alkaa räpytellä epäuskoisena silmiään päästäkseen lamaannuksestaan. Nylkyttävä koira unohtuu sen siliän tien.

Shania: Ooh... Näenkö unta..? Simon..?
Nicola: Nytkö vasta huomasit hänet?

Shania marssii hämmästyneenä mutta innokkaana tiskin luo. Lähempänä hän huomaa, että Simonilla onkin kasvoillaan tuimempi ilme, kuin hetki sitten.

Shania: Simon?! Mitä ihmettä sinä täällä teet?! Meinasin pyörtyä, kun huomasin sinut!
Simon: Shania. Mitä saisi olla? Kävisikö kenties dick pic?
Shania: Mistä helvetistä sinä puhut?! Oletko seonnut? Mikä jäätelö voi olla noin törkeän niminen?!

Simon: Jäätelö? Ei mikään. Se oli vitsi. Minä myyn täällä kahvilatyötteitäni. Jos sinä tyntisit minyä lainkaan, tietäisit, etten minä lä’ettele alastonkyviä kenellekään. En edes sinylle, vaikka sinä sellaista minyltä pyysit.

Shania: Mistä ihmeen kuvasta sinä puhut?! Näen sinut pitkästä aikaa, mutta puhut ihan hulluja!

Simon alkaa puhua todella nopeasti.

Simon: Minä meikkaan ja saatan joskys jopa pykeytyä mekkoon ’yvin vyöksi, myttä se ei tee minystä tränsvestiittiä. Ja se on kamalan löykkäävä termi myytenkin ketä ta’ansa ko’taan. Miksi i’miset eivät vain saa pykeytyä niin kyin ’älyävät, vaan jonkyn pitää aina äyköä päätään sellaisesta? Ja toiseksi, koska äitini on mystä ja isäni valkoinen, niin minä en ole ikinä ollyt tarpeeksi mystä mystien seyrässä enkä tarpeeksi valkoinen valkoisten seyrässä, joten on minyä ’äykytty myös sekasikiöksi. En kyitenkään ikinä yskönyt, että sinäkin alentyisit sellaiseen.

Shania: Öö... Minä en ymmärrä lainkaan, mistä sinä puhut. Minun puolestani voit pukea yllesi vaikka nämä seksikkäät verkkosukkani, jos lystäät!

Simon: Varmaan pykisinkin, jos ne ma'tyisivät. Minyllä on myytämiä naisten aamytakkeja, koska mie'ille ei te'dä mitään niin ypeää.
Shania: Minulla on ollut sinua kamala ikävä, ja halusin tulla pyytämään anteeksi puheitani. Mutta sinä puhut täysin levottomia! Mikä sinulla on?
Simon: Öh... Onko sinyllä tosiaan noin 'yönö myisti? Et myistä sitä kamalaa tekstiviestiä, jonka lä'etit minylle jöylyla'jaksi?
Shania: Mitä helvetin viestiä?! En ole lähettänyt sinulle mitään sellaista!

Simon huokaa syvään ja näyttää Shanialle kauhean Shanian numerosta vuoden 2021 jouluna saamansa tekstiviestin.

"Senkin saatanan transvestiitti ja sekasikiö! En halua koskaan enää kuulla sinusta! Paitsi ehkä jos lähetät dick-picin niin kuin normaalit miehet, sitten voimme katsoa asiaa uudelleen! Kyllä on jotain pahasti vialla, jos ei seksi kiinnosta! Ja tosimiehet eivät meikkaa, vittu saatana perkele mikä Pariisin pelle!!!!"

Shania: MITÄ VITTUA?! Siis tuo viesti ON lähetetty minun numerostani?! Sen on täytynyt olla Connor! Se kamala roisto, joka istuu nyt vankilassa! Oi anteeksi ihan kamalasti!
Simon: Mitä? Minä pyysin anteeksi kaikkea mitä olin sanonyt silloin kesällä… melkein kaksi vyöttä sitten kyn me viimeksi py’yimme. Odotin edes jonkinlaista vastäystä. Ja sinyn sijastasi sain vastäyksen joltain roistolta?! Etkö sinä sitten koskaan kyyllyt sitä viestiä? Siis minä lä'etin sinylle ääniviestin silloin jöylynä...

Shania alkaa ulisemaan niin kovaa, että parivaljakon keskustelu kuuluu jo kahvilan asiakkaiden korviin. Eräs pienen lapsen äiti haluaa siirtyä Venlan kahvilaan Shanian kirkuessa vieressä.

Shania: Voi apua! Se hirviö-Connor on varmasti kuunnellut sen ja lähettänyt vastaukseksi tuon kaamean viestin! Minä kuulin viestisi vasta keväällä, ja tulin niin surulliseksi, että heitin koko kännykän jorpakkoon!
Simon: Siis... Nyt en ymmärrä. Mikä 'irviö? No, menetitkö sinä sitten kirjoityskykysi kännykkäsi lisäksi, vai miksi et ole ottanyt minyyn y’teyttä koko tänä aikana? Minä lä’etin sinylle typerän räkkäyskirjeenkin ’eti kyn tylin Syömeen silloin syyskyyssä. Sinyllä on ollyt pyölitoista vyöttä aikaa vastata sii’en!
Lotta: Voi ei... Älä Helmi-kulta ihmettele tuota meteliä. Kyseessä on selvästi rakastavaisten riita. 

Shania: Siis... Öh... Minä en ole saanut mitään kirjettä. Oi minähän muutin Dollywoodista pois! Kirjeesi on mennyt Silky Streetille, enkä ikinä ole saanut sitä, sillä isäni aiheutti vesivahingon entisessä asunnossani, ja suurin osa posteistani kuulemma kastui ja tuhoutui! Voi eih... Minä tuota...oh...
Simon: Ai? Minä en tiedä, mitä te’dä sinyn kanssasi… Mitä sinä ’älyät?
Shania: Sinut... Oh, minun täytyy mennä!
Simon: Shania?

Simon jää ihmettelemään silmät pyöreinä, kun Shania ryntää karkuun. Shanian helpotukseksi Nichelle ja Ichiro saapuvat juuri silloin messuille.

Shania: Oi Nichelle, ihanaa! Onneksi te tulitte! Missä lapset ovat?
Nichelle: Päätimme tulla kerrankin ihan kahdestaan ja jätimme tytöt mummolaan. Äitini on ihan onnensa kukkuloilla, kun Saga ja Minako ovat täällä.

Shania: Minua jännittää ihan kamalasti se tohtorin tapaaminen neljältä. Sen lisäksi Simonilla on täällä messuilla pop-up-kahvila! Tapasin hänet juuri ja menin ihan päästäni sekaisin.
Nichelle: Ai? No pitääpä käydä esittäytymässä Simonille, kerran hän on täällä. Ainahan sinä menet sekaisin kun näet sen Simonin. Mahtaa se mies olla melkoinen tapaus!
Shania: Simon ON ihan ihmeellinen! Hän on elämäni rakkaus, vaikka en saa kerrottua sitä hänelle. Tuntuu kuin koko universumi olisi parisuhdettamme vastaan. Aina tapahtuu jotakin hullua; viestit menevät väärälle henkilölle, kirjeet katoavat tai koko mies matkustaa Ranskaan kahvilaa pitämään...

Shania ja Nichelle lähtevät kiertelemään messuja ja Ichiro ihastelee vanhoja leluautoja. Shania löytää kotiinsa Barbie-aiheisen tyynyn ja taulun pöydästä, jota pitää Bertan ystävä.

Shania: Oi kuinka ihania! Nämä kaikki sopisivat sohvalleni!

Shania löytää messuilta myös nuken, jonka halusi tapahtumasta ostaakin. 

Shania: Oi täällä on 70-luvun Malibu-Barbeja!

Shania: Kyllä tästä kannatti maksaa 40 euroa, minulla ei ollut kokoelmassani ainuttakaan Malibu-Barbieta, jolla on ensimmäinen Superstar-kasvomuotti!

Samaan aikaan Caitlin on saapunut messuille. Hän menee Simonin kahvilaan, jossa Mildred on yrittänyt flirttailla Simonille.

Caitlin: Hellureijaa ja hyvää vappuu!
Simon: Caitlin! Mon bel ange! Mistä sinä ilmestyit?
Mildred: Ihanaa bestis, sä tulit! Paitsi et viikon päästä on pääsiäinen, ei vappu.
Caitlin: Ai mistä meitsi ilmesty? No meitsi tuli sillee niinku tost ovest, sitä ennen alaovist, sitä ennen meitsin kiesist ja sitä en...
Mildred: Ei tää komistus täs vissiin ihan tota tarkottanu.
Simon: On aivan magnifique nä’dä sinyt pitkästä aikaa!

Yhteen pöytään on ilmestynyt lihaksikas mies, joka silmäilee Mildrediä.

Simon ryntää tiskin takaa innoissaan halaamaan Caitlinia, pussaten tätä samalla molemmille poskille.

Caitlin: Meitsi ei hiffaa paskan vertaa noist sun fiineist jutskist, mut sairaan siistii nähä sut! Meitsi kato lähti tänne hengaan ton meitsin bestiksen kaa ja sit Shania on tääl kans.
Mildred: Caitlin hei, mentäiskö kierteleen messuja? Caitlin, kuulitsä?
Simon: Aah… Shania kävi tässä… Myttä hänellä oli kiire pois. Hän taitaa kätyä, että törmäsi minyyn täällä. Tyle istymään, niin minä tarjoan sinylle kahvin! Otatko jotain myytä myös? E’kä pääsiäismynään te’tyä jyystökäkkyä?
Caitlin: Niinku mä just sanoin, ei meitsi hiffaa hienouksii, mut sumpit maistuu aina! Vai alkaakohan meitsii paskattaa heti jos kahvii juo..?
Simon: On työllä vessat sitä varten. Odota...

Caitlin ja Simon istuvat alas.

Simon: Miten sinä voit? Entä per’eesi? Kaikki on ’yvin?
Caitlin: No päin persettä menee. Meitsin muksu Jonna on sairaalas, ku sil on sellane..öö...kys... eiku... fibrooma! Ja sit meitsin faija on ihan huonona, ku sen vaimo, siis Shanian mutsi, sai halvaannuksen.
Simon: Ööh… Olen pa’oillani...

Simonin oli tarkoitus kysyä vain mitä kuuluu, ja Caitlin käsitti, että mies halusi yksityiskohtaista tietoa.

Caitlin ja Simon jäävät juttelemaan vessajutuista naureskellen. Mildrediä harmittaa, ettei Simon välittänyt hänen lirkuttelustaan, eikä edes paras ystävä jäänyt hengailemaan! Mildred istahtaa tahalleen pöytään, josta komea mies häntä katselee. Mies nousee välittömästi ylös ja esittäytyy Mildredille.

Vertti: Päivää päivää, olen Vertti! Mikäs noin kauniin neidon nimi on?
Mildred: Hihii, hei vaan, mä oon Mildred!

Vertti: Kuten varmasti kropastani huomaat, olen kova treenaamaan. Olen personal trainer Dollywoodin Kaunis päivä-kuntosalilla. Mikäs sinä olet ammatiltasi? Miss Dollywood luultavasti, hahah!

Mildred: Tsihih! En mä sentään missi oo, mut melkein! Mä oon tehny assarin hommii ennen, mut nykyisin mä oon aika tunnettu kirjailija. Sä varmaan oot lukenu kirjan, jonka mä tein yhdessä ton mun bestiksen Caitlinin kaa, joka istuu tossa takana? Kirjan nimi on Kaappaus tuntemattomaan!

Vertti: Juu kyllä minä sen kirjan olen lukenut, siitähän tuli vallan kuuluisa Suomen huonoimpana kirjan...öö... Suomen HURJIMPANA kirjana! Kröhöm!
Mildred: Oi ihanaa, sittenhän sä tiedät, mitä kaikkee mä oon kokenut! Ja et mä oon sinkku!
Vertti: Niin minäkin! Eiköhän lähdetä yhdessä kiertelemään messuille?

Mildred suostuu välittömästi, ja rientää kertomaan Caitlinille, että lähtee Vertin matkaan.

Mildred: Hei mä löysin tosi coolin sinkkumiehen! Mä lähen sen kaa kierteleen messuja!
Caitlin: Onnee bestis! Hengaillaan sit ku keritää!

Hetken kuluttua Nichelle ja Ichiro saapuvat Simonin kahvilaan ja Nichelle esittelee Simonille itsensä Shanian parhaana ystävänä. Hän hätkähtää kätellessään miestä, joka yllättäen onkin aristokraattinen ja boheemi ilmestys, toisin kuin kukaan Shanian existä. Simon pussaa Nichelleä ja Ichiroa poskelle, kuten ranskalaisiin hyviin tapoihin kuuluu. Kumpikin on vaikuttunut siitä, miten kohtelias ja rauhallinen Simon on. Jotain ihan muuta siis kuin Shanian miehet yleensä. Simon on palvellut asiakkaita ja ottanut sitten itselleenkin kahvin ja palannut juttelemaan Caitlinin kanssa.


Simon: Mistä me py’yimmekään? Tiedätkö, minylle sattyi aivan kamalan nolo jytty työllä vessassa! Aiemmin kyn kävin siellä, niin kaikki oli ok. Myttä seyräävällä kerralla meninkin toiseen vessaan, ja kaikki oli kaikkea myytä kyin ok.
Caitlin: Siis täh?! Meitsi haluu kuulla hela stoorin!
Simon: No kaikki meni ’yvin sii’en asti kyn minä olin lä’temässä pois sieltä vessasta… Siellä kyn on se välitila, missä pestään kädet, ja vielä toinen ovi, mistä mennään pois… Niin se ovi oli lykössä. Ajattelin, että joky on jotenkin lykinnyt sen ylköä päin! Minä sitten epätoivoisena rynkytin sitä ovea. Ja tiedätkö, kyn ei ollyt edes kännykkää mykänä, niin ajattelin jo, että pitää varmaan ’yytää äpyä…
Caitlin: Joo! Mitä sit tapahtu?! Ni sä sait paskottuu rauhas ja pestyy handut, mut sit se ovi oliki lukos?
Simon: Aivan... Oi, se oli aivan kamalaa! Katsoin vielä taakseni, että tylinkö varmasti oikeasta syynnästä vai yritänkö päästä takaisin lykittyyn vessaan tai jo’onkin salaiseen komeroon, koska välillä menee syyntävaisto sekaisin… No, olin oikealla ovella, ja koska ei olisi ollyt myytä te’tävää kyin se ’yytäminen, niin minä vielä käänsin sitä ’elvetin lykköä niin, että sii’en ilmestyi pynäinen viiva… ja se ovi äykesi! Siis kyn siinä oli aiemmin valkoinen viiva, niin lyylin että se olisi äyki. Myttä nyt se vasta oikeasti oli äyki kyn sii’en tyli pynäinen viiva! C'est quoi ce bordel?! Ne viivat olivat päinvastoin kyin pitäisi!
Caitlin: Ei hitsinpimpulat! Siis oliks äijä sillee niinku skeidaa vääntämäs ovi sillee, et se ei ollu lukos?!
Simon: Ööh... Minä olin siis vessaan mennessäni epä’yömiössä lykinnyt sen ylköisen oven, enkä ollyt täjynnyt sitä. Ja ovella oli tietysti kamalan pitkä jono, niin minä sitten kävelin siitä o’i nopeasti naama pynäisenä...

Simon ja Caitlin nauravat hervottomasti pöydässä, kun Shania saapuu ostoskierrokselta esittelemään löytöjään Nichellelle.

Shania: Nyt minä tulin takaisin. Usko tai älä; löysin peräti kaksi barbia!

Nichelle: Näytähän niitä nukkeja! 
Shania: Minä löysin 70-luvun Malibu Barbien sekä kauan etsimäni vuoden 1965 Kosmonautti-Barbien! Hei mitäs helvettiä tuolla nauretaan?!
Caitlin: Ei hitsit ku nolo jutska! Meitsi kuolee nauruun, hahahaa!!
Simon: Eikö ollytkin 'äyskä jytty? Nyt sille pystyy jo näyrämään. Ihihihihihihii!

Shania lähestulkoon heittää juuri ostamansa barbit ja koristeet Nichellen syliin mustasukkaisuuden puuskassaan.

Shania: Ihastele sinä näitä, minulle tuli muuta puuhaa!
Nichelle: Ihastuttavia vintage-barbeja! Älä heitä tyynyä lattialle! Hei mitä sinä nyt? Olet ihan punainen!
Shania: Kuinka he kehtaavat?!

Shania ryntää Simonin ja Caitlinin luo mustasukkaisena kuin vesikauhuinen villikissa.

Shania: Mitäs helvettiä te täällä yhdessä naureskelette?!
Caitlin: Öö... Siis niinku häh?
Shania: Caitlin! Sinun kuuluisi viettää täällä aikaa minun, siskopuolesi kanssa! Ja Simon, mitä ihmettä naurat täällä Caitlinin kanssa, etkä minun seurassani??!!
Simon: Shania? Lyylin, että sinä menit jo pois... Meillä oli tässä 'äyskä jytty kesken.
Caitlin: Hei Simon, muistaaks jäbä sen jutskan, jonka meitsi just kerto sulle? Se ihme äijä ja autoo pidempi pökäle!
Simon: Myistän! Hihihihihii!

Shania nojaa omistushaluisesti Simonin olkapäähän.

Shania: Sisko hyvä, tämä herra tässä EI halua kuulla vulgäärejä kakkatarinoitasi. Joten tuskin nauroitte niin kovasti moiselle.
Simon: Ööh… Kyllä me näyröimme jyyri sellaiselle.
Shania: Anteeksi siskoni rahvaanomai... Simon? Minkä ihmeen takia naurat moiselle, kun tässä odottaa tasoisesi lady?
Simon: Shania, minä yskön, ettet sinä lä'ettänyt sitä ilkeää tekstiviestiä, ja pyydän anteeksi, että olin tyly sinylle. Myttä minä en oikeasti ymmärrä sinyä. Sinä sanoit, että sinyllä oli minyä ikävä, myttä et silti ikinä ottanyt y’teyttä. Olisit voinyt viestittää vaikka Facebookin käyttä, jos kadotit kännykkäsi. Vai olitko sinäkin kidnapattynä kyten Caitlin kerran?
Shania: Mutta kun olen somekiusattu! En voinut ottaa yhteyttä sitä kautta. Ja mitä edes teemme facella, kun olen tässä?
Simon: Tai e'kä sinyä ei vain kiinnostanyt? Se on ok.
Shania: Oi minähän olen vain unelmoinut sinusta!

Nichelleä hävettää Shanian mesoaminen, ja hän nousee hillitsemään tätä.

Nichelle: Shania hei, etköhän mene liian pitkälle nyt? Kyllä tuo taitaa olla ihan väärä taktiikka tuon miehen saamiseen!
Ichiro: Ihmeen kälätystä...
Simon: Ja siksi sinä siis jyökset pois kyn minä yritän py'yä sinylle?
Shania: Oh... Minä hämmennyin niin kovasti! Oi anna anteeksi! Minäkin annan sinulle sen, että olit tyly aiemmin!

Simon naurahtaa hölmistyneenä ja jää tuijottamaan Shaniaa suu auki.


Kukaan ei osaa arvata Shanian seuraavaa tempausta, jota katsotaan hämmentyneenä.

Caitlin: Shania, mitä hitsii? Meitsi ei osaa muuta sanoo ku et hellureijaa ja hyvää päästäistä...
Nichelle: MITÄ IHMETTÄ SINÄ NYT AIOT?!

Shania: Minä teille kirotuille näytän! Simon on minun elämäni rakkaus! Etkö olekin, Simon?

Shania on juuri hypännyt Simonin syliin ja upottaa kätensä tämän paksuun kiharapehkoon. Simon ottaa hölmistyneenä Shaniasta kiinni, jottei tämä putoaisi. Shanian ystävät tuntevat valokaaren lailla toisesta toiseen tarrautuvaa myötähäpeää, mutta neiti Simmons ei välitä muista.

Simon: Öh… ´Yvää päästäistä! Ihihihihii!
Shania: Voi Simonin... ei vaan suklaan munat miten seksikkäät kiharat... Grr...

Viikon päästä on pääsiäinen ja Shania on juuri palannut etelästä Cindy Towniin. Hän on miettinyt koko viikon Simonia, ja sitä, kuinka hyvin kaikki loppujen lopuksi meni. Simon on halannut Shaniaa hyvästelyn yhteydessä ja pussannut tätä poskelle. Shanian kiirehtiessä Trolliwoodiin, on Simon antanut hänelle vielä macaron-paketin.

Shania: Minä todella hyökkäsin Simonin syliin istumaan! Ties kuinka pitkään olisin hänessä roikkunut, ellei olisi ollut pakko päästää irti, etten myöhästynyt silari-konsultaatiosta! Ja Simon antoi minulle numeronsa, että voin ottaa häneen yhteyttä nykyisellä luurillani, kun haluan jutella... Nämä macaronit... Kuinka raaskin avata paketin Donnaa varten?! Se paksukainen mättää kaikki kerralla suuhunsa!

Shania: Nyt Donna tuleekin. Voi minä en kestä tätä jännitystä! Tohtori Grindstonen mukaan voin saada rintaimplantit ihan toukokuun alussa! Ja Simon on jälleen elämässäni! Samoin Nichelle! Pitkästä aikaa elämä hymyilee!

On melkoinen yllätys, kun ovella onkin alakerran naapuri Shane!

Shania: No hei... Odotin ystävätärtäni kahville...
Shane: Keitätkös naapurillesi kahvit sillä välin?
Shania: Minä tuotaa... Juu, tule peremmälle...

Shania tarjoaa Shanelle kahvin, jonka on Donnaa varten jo laittanut. Hän on varsin hämillään yllätysvieraan tarkoitusperistä. Neiti ei muista juuri mitään taannoisesta illasta, jona hän ja Donna liittyivät naapurien seuraan ryyppäämään.

Shania: Anteeksi, olen hieman hämilläni. Ota siitä kahvia, mutta sen lisäksi ei ole muuta tarjolla. Nuo macaronit ovat vaan...öö...koriste.
Shane: En minä kahvin takia tänne tullut, kuten varmaan arvasit. Jatketaanko siitä, mihin viimeksi jäätiin?!
Shania: Eli mihin?

to be continued....

Tarinassa mukana: Nukkekotimessut & Old Toy Swab-leikkikalumarkkinat koulutuskeskus Arcadassa, Helsingissä

Marianne & Simon ja Cafe´ La Teinte
Xara & Nicola, Mildred, Ama, Xxx ja Vertti
TaruinenAave & Nichelle ja Ichiro
Aurora & Venla ja Atelier Tea-o-rama ja kahvila
Liisa & Kukkasen Paperipuoti
Tiina Anna & Bertta
Outi & Lotta ja Helmi
Ninnin Fashionistas Ken #175=Shane

Osa messukuvista by Marianne Tahko
Osa messukuvista by Xara
Mariannelle kiitos etäkirjoituksesta Simonin ja Shanian dialogeissa


10 kommenttia:

  1. Mildred on yrittänyt vokotella Simonia vuodesta 2017 asti, eikä vieläkään tajua, ettei sitä kiinnosta. :-D No, hyvä että löysi sitten miehen, jota kiinnostaa. Mildred kyllä taitaa vaihtaa ukkoa ihan yhtä tiiviisti ellei tiiviimminkin kuin Shania, joten saa nähdä miten pitkään Vertti on maisemissa. :-D

    Shanian käytös on niin ihanan sekopäistä taas… Mahtoi messuvierailijoita ihmetyttää mokoma mustasukkainen kailottaja! Hahaha! :-D

    Jäi mietityttämään, että mitä kummaa tuo naapurin mölyapina mahtaa Shanialta vaatia. Vaikka Shania olisi kännissä hypännyt sen kanssa sänkyyn tai lupautunut sen tyttöystäväksi tai jopa vaimoksi, niin Shania ei ole tuolle tyypille mitään velkaa. Tietysti se saattaisi hankaloittaa Shanian mahdollisia seurusteluaikeita Simonin kanssa, varsinkin jos ei pysty olemaan sille rehellinen… Mutta ei sekään maailmaa kaataisi. Tai ehkä se kaataisi Shanian maailman, en tiedä. Jotain se on sekoillut, tai sitten naapurin ukko on hyväksikäyttänyt sitä. :-O

    Nyt mä odotan innolla sitä kun Shania pääsee joskus kunnolla puhumaan Simonin kanssa, että mahtaakohan neiti kertoa, mitä kaikkea on parin viime vuoden aikana puuhaillut… Simonilla ainakin olisi sille kerrottavaa omasta elämästään ja varmasti paljon kysymyksiäkin, kun ei tuolla messuilla saanut Shanialta kaipaamiaan vastauksia.

    No, saipahan Shania ainakin viimein sanottua Simonille, että tämä on hänen elämänsä rakkaus. Vaan kun Shanialta puuttuu täydellisesti sekä tilannetaju että hienotunteisuus, niin mahtaako Simon uskoa? Se jää nähtäväksi. Sekin vielä, että Shania menee hiplailemaan Simonin tukkaa, ei ole kovin kohteliasta, vaikka Simon ei siitä harmitusta ilmaissutkaan. Mustien kiharoita ovat perinteisesti valkoiset ilman lupia hiplailleet... Että vaikka Simonilla on valkoinen ihon sävy, niin varmaan Nichelleä hävetti urakalla Shanian puolesta, kun on nyt huomannut, että Simonilla on samanlainen tukkalaatu kuin itsellään, joten se ei voi olla etnisyydeltään yhtä valkoinen kuin Shania.

    Simon taas häpeäisi silmät päästään sitä jos olisi tiennyt, että sillä oli koko messujen ajan yksi paidan nappi auki, hahah! Nyt vasta kuvista huomasin itsekin. :-D

    Kiitos myös mun puolesta kaikille tarinaan osallistujille ja Simonin kahvilassa kävijöille! Oli kivat messut, ja viimeistään ensi syksynä nähdään taas. Simonin kahvilan pop-up-versio on tulossa seuraavaksi Espoon Otahallin Ihmeellinen Pieni Maailma -messuille 30.9.-1.10.2023. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! Nuo katsos elää omaa elämäänsä, eli en suoraan sanottuna tiedä, mitä alakerrassa on tapahtunut!!!
      Shania varmaan sekoilee asiat taas, kun seuraavan kerran juttelee Simonille. Joko sillä on uusi ukko kierroksessa tai se yrittää lirkutella sille taas jotkut pitsialusvaatteet yllään :D :D
      Ninni

      Poista
    2. Niinpä tietysti. :-D Simonia kyllä harmittaa nyt, ettei pyytänyt myös Shanialta numeroa. Siis olettaen, että Shanian numero on vaihtunut. Simon ei ole uskaltanut kokeilla sitä vanhaa uudestaan. Eli nyt se joutuu odottelemaan, että Shania ottaa siihen yhteyttä puhelimella, kun ei Shania kerran Faceakaan uskalla käyttää vaikka tietokoneella. Simon saattaa kyllä lähiaikoina tägätä Shanian johonkin Face-postaukseen siinä toivossa, että se tällä kertaa huomaisikin. ;-)

      Poista
    3. Se on todellisuudessa niin tohelo, ettei muista salasanaansa koko faceen. Ja se pelkää mua, koska oon usein täällä :D
      Ninni

      Poista
    4. Shania missaa sitten paljon... Kerro jos tarvitset sen salasanan, mulla kun on se yhä tallessa siltä ajalta kun kävin stalkkaamassa sen meseä ynnä muuta! :-D Öh, älä kerro Shanialle tuota, tai se alkaa pelätä muakin. Simon jostain syystä uskaltaa vielä käyttää somea. Ei ilmeisesti tiedä, että mä tiedän senkin salasanat. :-D

      Poista
  2. Tuli ihan hiki sitä lukiessa 😄
    -Outi Elfengren

    VastaaPoista
  3. No nyt on taas vauhtia ja vaarallisia tilanteita 😂😂
    Aurora Raiskinen

    VastaaPoista
  4. Minua ilahdutti Mildredin pirteys tässä jaksossa, sitä ei hetkauttanut pienet vastoinkäymiset! Myös Vertin esittäytyminen nauratti, "kuten kropastani huomaat"! :D Simonilla ja Caitlinilla juttu luisti loistavasti. Simon oli jotenkin symppis tässä jaksossa. Shania sen sijaan säntäili ympäriinsä kuin päätön kana herättämässä ihmetystä muissa messuvieraissa! X.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että olet tuota mieltä. :-) Simon taisi ilahtua Caitlinin näkemisestä enemmän kuin Shanian, jota kohtaan sillä on varmasti vieläkin ristiriitaiset tunteet. Eikä yhtään auta asiaa, että Shania juoksee sitä karkuun ja sitten ilmaantuu taas takaisin mustasukkaisuutta hehkuen. Caitlinilla on paremmin jalat maassa. Jos se olisi sinkku, niin ehkä Simon olisi alun perinkin tavoitellut sitä Shanian sijaan. Mutta jostain syystä Shania kiehtoo sitä silti yhä kaiken huonon kohtelun jälkeekin. Joten saa nähdä pääseekö ne joskus vielä treffeille asti. Shania kyllä syyttää universumia ihan turhaan, kun itsehän se tapaa sössiä asiansa Simonin kanssa. :-D

      Poista
    2. Mildred on omasta mielestään loppuelämänsä julkkis ja sitä hehkuttamalla kun saa raamikkaita miehiä, niin ei ole huolen häivää :D

      Saa nähdä joo, mitä Shanian ja Simonin hommasta tulee. Ensi jaksossa, joka ilmestyy LÄHIAIKOINA, on vähän ensimakua tulevasta heidän välillään ;)
      Ninni

      Poista