keskiviikko 23. lokakuuta 2019

Osa 177 Selvittämättömiä asioita

Shania ja Aida ovat viime aikoina olleet onnettomia, sillä kumpainenkin varattu nainen on haikaillut Trolliwoodissa asuvien muusikkokomistusten perään; Shania komean Simonin, joka myös on Shaniaan ihastunut. Aida puolestaan pitää tilannettaan asteen verran vakavampana; Ihana seksikäs Gunnar on peräti rakastunut häneen ja miehen elämä Vic Milovin bändissä on luisunut alamäkeä jo reilun vuoden Aidan valitessa nykyisen avovaimonsa Millan.

Aida on joutunut matkustamaan perheensä ja sukunsa luo Tokioon. Hän tarvitsee nyt rauhallista miettimisaikaa, sillä hänellä on tärkeä asia selvitettävänään; jättääkö rakas Milla ja valita ihanin mies, jonka hän koskaan on tavannut: Gunnar.

Shanialla puolestaan on selvittämättömiä asioita poikaystävänsä kanssa. Hän on nimittäin vältellyt Isaacia synttäreistään saakka, jossa tapasi Simonin ja sopi tämän kanssa treffeistä. Shanialla on teostaan niin huono omatunto, että se raastaa hänet miltei hengiltä.

Isaac: Mikä sinulla on? Voitko nyt kertoa ihan suoraan?!
Shania: Miiten niin...? Tässähän minä kahvia juon niistä Armin ostamista Iittalan mukeista, joista yhden onnistuin nappaamaan.
Isaac: Tiedät hyvin, etten puhu nyt kahvista!

Shania: Tarkoitatko sitä, kun olen ollut viime viikkoina hieman... etäinen..?

Isaac: Tarkoitan juurikin sitä. Olemme nyt seurustelleet vuoden ja kuvittelin jotenkin, että suhteemme syvenisi hiljalleen jollain tapaa. Mutta sinä sen sijaan suorastaan välttelet minua! Ja outo käytöksesi alkoi siellä syntymäpäiväbileissäsi.

Shania kelaa mielessään synttärikemunsa läpi ja keksii oivan valheen.

Shania: No, siellähän se kaikki tapahtui. Tai siis siellähän kaikki alkoi. Olet aivan oikeassa. Kukaan vaan ei usko minua...

Isaac: Siis mitä? Ethän nyt tarkoita sitä, kun löit pääsi ja luulit nähneesi kuolleen eksäsi?!
Shania: No tottakai KAIKKI outo käytökseni johtuu siitä! Sinäkään et usko minua!
Isaac: No sinähän itse näit, miten poliisi ampui sen sarjamurhaajan Aidan auton konepellille! Vaikka uskonkin moniin yliluonnollisiin asioihin, lähinnä sinun ansiostasi, en kuitenkaan usko zombie-eksiin! Tiedät, että olen nähnyt kanssasi ihmissusia. Tiedän, että olet ollut Rajamaailmassa ja että noituutta ja kaikkea pahaa on olemassa. Mutta EI haudasta nousseita entisiä poikakavereita.

Shania: Katso nyt, mitä minä juuri sanoin. Edes sinä et usko minua! KUKAAN ei usko, ei edes Aida! Mutta minä vannon katsoneeni Rodionia suoraan niihin kylmiin, pahoihin silmiin.

Shanian kannettava piippaa olohuoneessa. Pariskunta rientää läppärin luo.

Shania: Oi olisipa siellä Nichelle!
Isaac: Minä haluan vaan selvän vastauksen nyt sille, miksi olet vältellyt seuraani. Jos syy on se, että luulit nähneesi Rodionin, minkä ihmen takia sinä MINUA haluat vältellä?!
Shania: Pyydän todella kovasti anteeksi, rakas. Koska et uskonut minua, minä hieman loukkaannuin sinulle...
Isaac: Oi kulta rakas, senkin höppänä! Minä lupaan, että selvitämme sen Rodion-tapauksen yhdessä!
Shania: Oi kiitos kulta.. Ja annathan minulle anteeksi?
Isaac: No ei ole mitään anteeksipyydettävää! Olen huojentunut, että kerroit, mikä sinua painaa.

Isaac tyytyy tyttöystävänsä valheelliseen selitykseen ja Shania kiiruhtaa avaamaan kannettavansa. Videopuhelu todellakin tulee Tokiosta, mutta ei Nichelleltä. Aida on ruudussa Nichellen kuopus sylissään.

Aida: No moi täältä kaukaa! Täällä me pikku Minakon kanssa vietämme aikaa. Katso, kuinka tuuheat hiukset kummitytölleni on kasvanut!!
Shania: No todellakin on. Kiva nähdä teitä! Missä Nichelle ja oma kummityttöni ovat?
Aida: Ruokapöydässä ovat. Olemme täällä Nichellen ja veljeni luona.

Shania: En voi olla panematta merkille, että sinulla on pitkästä aikaa Gunnarilta saamasi riipus kaulassasi...
Aida: Niin kun minä yritän selvittää itselleni...
Shania: KRÖHÖM! Me täällä Isaacin kanssa vietämme leppoista lauantaipäivää. Mitäs sinne muuta kuuluu? Saanko nähdä myös Nichellen ja Sagan?

Aida: Nichelle pyysi kertomaan terveiset, että soittelee sinulle myöhemmin. Sitten näet omankin kummityttösi. En nyt viitsi mennä repimään tyttöä, kun hän saa juuri ruokaa.
Shania: Oi älä ihmeessä mene! Kyllä minä ehdin heidät nähdä myöhemminkin.
Aida: Eipä tänne kuulu sen ihmeempiä. Tämän pikku tyttelin kanssa on kiva oleskella, sillä hän vaan konttailee lattialla ja voin mietiskellä omia valintojani.

Jonkin tovin juteltuaan Aidan täytyy mennä. Jälkiruoka odottaa.

Shania: Oi, pikku Minako vilkuttaa minulle! Oi katso nyt kuinka suloista, Isaac!
Isaac: No on, todella söpöä.
Aida: Ichiroo!!! Minä kuulen kyllä!!! Helkkarin veli huutaa jälkiruokaa syömään!
Shania: Minä kuulen Ichiron äänen tänne saakka. Menkää nyt ihmeessä, ennen kuin veljeltäsi lähtee ääni.

Aida: No niin pieni kultaseni. Mennäänkö katsomaan, mitä herkkuja se mammasi on siellä laittanut pöytään? Ja vilkutetaan vielä Shanialle ja Isaacille sinne kauas Suomeen.
Shania: Aida kulta, oli kiva jutella. Soita taas pian!
Aida: No, minähän tulen halloweeniksi jo Suomeen. Millan isosisko järjestää ainakin jotkut naamiaiset.
Shania: Oi, toivottavasti olen sinne tervetullut! 
Aida: No kuule etköhän ole! Vaikka oletkin sattunut sekoilemaan aina Minervan nähden, tuskin hän jättää sinua oven ulkopuolelle. Mutta nähdään taas ja kerro terveisiä!
Shania: Moi moi! Nähdään!

Mitäs selvittämättömiä asioita löytyy Barbie Boulevardin pienestä kaupunkiasunnosta, nimittäin Jacqueline Rooseveltin luota? Jacqueline on lähtenyt aikaisin töihin Doll-Dentiin ja entinen aviomiehensä Jonathan viettää olohuoneessa aikaa nuorimman poikansa kanssa.

Pikku Junior: Iskää! Iskää! Sun vuoro! Mä en saanu taaskaan!

Jonathan: Kaikkea roskaa täältä telkkaristakin tulee! Houkutusten saari ja Big Barbie; pelkkää realitya!
Pikku Junior: Iskä! Sun vuoro kääntää kortit!
Jonathan: Odotas kun iskä ottaa viimeisen viinikulauksen ja laittaa lasin pöydälle.

Jonathan: Hahaa! Nostin vihreän nallekortin! Satuin näkemään, että se oli sinulla äsken auki tuossa keskirivillä, toinen vasemmalta!
Pikku Junior: Eikä! Iskä sä voitat taas koko muistipelin!

Jonathan: Ja iskä johtaa peliä kahdella pisteellää!!!
Pikku Junior: Epistä! 

Pikku Junior: Nyt mä yritän löytää sen parin sille punaselle nallelle!!! Sen täytyy olla tää! Iskä, miks kisu juoksi tosta ja sähisi?

Syy Dior-kissan sähinään selviää kyllä Simmonsin pojille pian. Olohuoneen ovella seisoo nimittäin täysin odottamaton vieras.

Nana: Jaahas, kylläpäs täällä on Jonathanilla niiiiin leppoista oleskella paljain jaloin, kitata viiniä ja popsia suklaata. Ja eiköhän se entinen kylmä eukkosi ota sinut vielä takaisin, jos hän kerran jo  asuinpaikankin sinulle antoi!
Jonathan: Mitä helvettiä?! NANA??!!
Pikku Junior: ÄITI!!!

Nana: Oi poika-kulta, tule äidin luo!
Jonathan: Mitä asiaa sinulla on? Häivy täältä!

Nana marssii vaan röyhkeästi tuolille istumaan. Dior sähisee tälle minkä ehtii.

Nana: Tulin piipahtamaan, sillä meillä kahdella on hieman selvittämättömiä asioita!
Pikku Junior: Äiti, muutetaanko me takas omaan kotiin?!

Jonathan: Meillä kahdella ei ole MITÄÄN sanottavaa toisillemme! Painu ulos täältä sekoittamasta pojan päätä!
Nana: Poikaa selvittämättömät asiat koskevatkin. Jos sinä kerran et anna minun tavata Junnua, asiat kääntyvät pian päälaelleen.
Jonathan: NYT ULOS NOITA!!!
Pikku Junior: Äiti!! Älä iskä huuda äitille!!!

Lopulta Nana suostuu poistumaan. Jonathan on niin vihainen, että tuntee kasvojensa muuttuvan punaisiksi.

Nana: Minä menen kyllä, mutta tulen vielä takaisin.
Jonathan: Siinä tapauksessa kerron sinusta poliisille KAIKEN!!!
Nana: Hahah, minä en Dollywoodin Poliisia pelkää!
Jonathan: Mitä tarkoitit sillä, että asiat kääntyvät päälaelleen??!!
Nana: Sitä, että pian SINÄ olet se, joka ei saa nähdä poikaa! Hän kuuluu äitinsä luokse.
Pikku Junior: Äitiii! Älä mee!!!

Kurkataanpas sitten ihan toiseen kaupunkiin, nimittäin Lahteen! Löytyykö Robertalta ja Jiameilta selvittämättömiä asioita?

Shanian synttäribileiden jälkeen aviopari on kinastellut vähän väliä, sillä Jiamei flirttaili Shanian isoveljelle pippaloissa. Jiamei on juuri tullut ruokaostoksilta uudelleen sisustetussa keittiössä.

Jiamei: Roberta! Kuuletko sä?!
Roberta: Kuulen, kuulen! 
Jiamei: Nii, voitko tulla auttaan näitten ostosten kaa!!!
Roberta: EN!!!

Roberta on saanut barbihuoneensa valmiiksi ja kantaa sinne nyt nukkeja.

Roberta: Minä laitan tämän nukkehuoneen nyt kuntoon!
Jiamei: No mikä hiton kiire se nyt on tehä??!!
Roberta: No Pinkissimolla on ensi kuussa keikka Lahdessa. Shania ja Nicola tulevat samalla sitten meillä käymään ja barbihuoneen on oltava kunnossa!

Jiamei: Okei, tee mitä lystäät!
Roberta: Niin todellakin teenkin! Tarvitsisin pientä apua näiden nukkelaatikoiden kanssa!
Jiamei: Ai, mun pitäs auttaa sua, mut sä et voi tulla yhtä ruokakassii purkaan!
Roberta: Huooh... Minä en jaksa tätä.. En fyysisesti enkä psyykkisesti...

23.10. on keskiviikko ja Shania on tulossa Pinkissimon palaverista, joka koski tulevaa Lahden keikkaa. Enemmän kuin mitään muuta, haluaa Shania selvittää asian, joka liittyy hänen haudasta nousseeseen sarjamurhaaja-eksään. Shania ei ole vastannut Sadien puheluihin, mutta on luvannut mennä nyt käymään ystävänsä luona.

Sadie: No hei Shania! Et ole vastannut minulle juhliesi jälkeen!
Shania: No hei vaan. Sille on syynsä ja tulin sen nyt selvittämään.
Sadie: Oletpas sinä melkoinen rokkimimmi, tyylikäs asu!
Shania: Ääh, meillä oli bändin kanssa palaveri, joten pukeuduin näin siitä syystä.

Sadien Eeva-koira ryntää tietysti vierasta vastaan.

Shania: Apua! Siinä se elukka taas yrittää hyökätä päälleni! Irti!

Shania: Sinullahan on kiva olohuone. Kaikki on sinistä ja turkoosia. Seinäkin on turkoosi!
Sadie: No, minulla on joka huoneessa eri väriteema. Mutta istuhan nyt alas ja kerro, mistä oikein on kyse. Poikaystäväni lähti juosten synttäreiltäsi ja sinä makasit yhtäkkiä lattialla.
Shania: Minä totisesti kerron, mistä on kyse!

Shania: Kerroit poikaystäväsi olevan joku Col..
Sadie: Hän on Caldero Rex.
Shania: Niin, mutta eipäs vaan olekaan! Hän on nimittäin minun eksäni ja zombie!
Sadie: Mitäh? Onko zombejakin olemassa?

Shania: Näköjään on. Se mies ei ole mikään Caldero, vaan se hullu sarjamurhaaja-eksäni Rodion, josta olen puhunut! Ja näin omin silmin, kun hän sai poliisin luodista ja kuoli. Nyt hän on palannut kuolleista, luultavasti minulle kostamaan! Hän vieläpä sanoi kun esittelit meitä juhlissani, että minut hän tuntee!

Sadie purskahtaa Shanian hämmästykseksi nauruun.

Sadie: Oi ystävä rakas, ei minun poikaystäväni ole kuolleista noussut zombie, eikä myöskään Rodion. Hän on.. No, annetaan hänen kertoa itse!

Shania meinaa saada slaagin kun mies yhtäkkiä astuu huoneeseen.

Sadie: Esittelen sinulle poikaystäväni toistamiseen; tässä on Caldero.
Caldero: Iltaa, Shania.
Shania: Apua, Rodion tuo on!!! Sadie, tee jotakin! Soita hätänumeroon!!!
Sadie: Ei ole mitään syytä soitella yhtään mihinkään.

Caldero: Sori et mä pelotan sua. Kato tietty mä näytän ihan Rodionilta, ku se oli mun identtinen kaksoisveli. Mä oon kyl kuullu, mitä kaikkee se on tehny sulle ja muille ja mä oon tosi pahoillani. Mut pääasia et sä tajuut, et mä EN oo Rodion.

Shania: MITÄÄÄH???!!! Rodionilla identtinen kaksoisveli??!!! Onko tämä unta??!!

Kolmikko istuu ja juttelee. Caldero kertoo, etteivät hänen sisaruksensa tienneet hänestä. Rodion ei ehtinyt koskaan kuulla veljestään ja Nana ja Meme vasta jokin aika sitten.

Shania: Ja sinä siis tunsit minut vaan siitä syystä, että olit nähnyt minut Rajamaailmassa?
Caldero: Just niin. Mä oon pelkkä ihmissusi ja haluun elää vaan rauhas tän ihanan naisen kaa. Kiitti vielä, et duunasit Sadielle sen deittiprofiilin, josta mä sit bongasin sen.
Shania: No ei tarvitse kiitellä...
Sadie: Oi tarvitseepas! Meillä on mennyt todella kivasti ainakin näin alkuun. Jos ei ole pelkästään ihminen vaan minun ja Calderon kaltainen, on todella vaikeaa löytää seuraa.

Shania katsoo Calderoa silmiin. Kyllähän hän miehen puhetavastakin kuulee, ettei tämä todellakaan ole kuolleista herännyt Rodion. Silmissä on pelottavan paljon samaa kuin Rodionilla, mutta kuitenkin Caldero näyttää ihan hitusen verran eri näköiseltä.

Caldero: Nouses nyt nii kätellään kunnolla. 

Shania pohtii silti pitkään. Calderon veljen teot jättivät parantumattomat haavat Shanian, hänen läheistensä ja tuttaviensa sieluun. Lisäksi Calderon siskot Nana ja Meme ovat molemmat Shanian vihollisia. Voiko siis tuohonkaan mieheen luottaa, joka kuuluu samaan perheeseen??!!

Lopulta Shania rohkaistuu ja astelee Calderoa kohti. He kättelevät. Sadie hihkuu riemusta taustalla.

Caldero: Caldero Rex, oikein kiva tutustua.
Shania: Shania Simmons... Kiva kuulla, ettet ole veljesi..
Sadie: Jipii! Kyllä te vielä totutte toisiinne ja sitten voimme viettää pariskuntailtoja, Isaac vaan mukaan!

Shania astuu vaistomaisesti askeleen taakse päin. Vaikka hän todellakaan ei nähnyt Calderon syvälle tunkeutuvissa silmissä Rodionia, näki hän jotakin muuta kovin tuttua: tappajan katseen.

to be continued...

Tarinassa mukana: Robertan ja Jiamein kuvat by Adalia
TaruisenAaveen Nana verailulla
Mattel/Bratz-hybridi uutena Minakona

4 kommenttia:

  1. Taas mysteerejä riittää! Robertan ja Jiamein uusi keittiö herättää kyllä kateutta. :D X.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin keittiötä myös, tuota omaa punaistani, että pitäisikö maalata ja.. Äh, sitten Shanian äidin asunnosta katoaa kalusteet :D Kai se vaan pitää ostaa uusi. Se keltainen oli tosi kaunis!
      Ninni

      Poista
  2. Kyllä vaan on Lahden porukallakin draamaa...

    VastaaPoista
  3. Jännitys jatkuu Shanialla ja Aidalla,vaihtuuko mies molemmilla,tuosta Calderosta ei varmaankaan seuraa mitään hyvää,taas Shania vaarassa saman perheen takia!

    VastaaPoista